DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Ekologia

wyszukiwanie zadań

Zadanie 30.

2006 listopad

W tabeli przedstawiono zależność między stężeniem SO2 w powietrzu a stopniem uszkodzenia lasów na danym terenie.

Zadanie 30.

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli sformułuj dwa wnioski dotyczące zależności między stężeniem SO2 w powietrzu a stopniem uszkodzenia lasów.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 12.

2006 czerwiec

Wielu ludzi na świecie stosuje dietę wegetariańską. Głównym źródłem żywności jest wówczas pokarm roślinny, który nie zawiera wystarczającej ilości aminokwasów egzogennych, a ponadto ogólna zawartość białek jest w nim mniejsza niż w produktach zwierzęcych. Ważną sprawą dla zachowania właściwych proporcji składników pokarmowych jest też ich różnorodność w pokarmach roślinnych: warzywach, owocach, nasionach roślin strączkowych i ziarnach zbóż z pełnego przemiału. Właściwie zaplanowana dieta wegetariańska nie jest szkodliwa i może być nawet korzystna dla zdrowia.

Podając argument, wyjaśnij, czy dieta bezmięsna może być pod względem odżywczym zrównoważona.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 26.

2006 czerwiec

Poniżej podano opisy dwóch zależności międzygatunkowych:

1. Mrówki odżywiają się spadzią czyli słodką wydzieliną mszyc, natomiast mszyce korzystają z ochrony mrówek przed naturalnymi wrogami.
2. Ryba różanka składa jaja w skrzelach małży, po pewnym czasie narybek opuszcza skrzela małży nie wyrządzając im szkody.

Podaj nazwy zależności jakie zachodzą między:

1. mrówkami i mszycami,
2. rybą różanką i małżami.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 29.

2006 czerwiec

Na pewnej plantacji do zwalczania szkodników zastosowano pestycydy. Efekty tego działania zilustrowano na poniższych rysunkach (1-4) dotyczących kolejnych pokoleń owadów (jeden osobnik na schemacie reprezentuje liczbę 1000 osobników w rzeczywistości).

Zadanie 29.

Wyjaśnij przyczyny takiej zmiany w kolejnych pokoleniach owadów oraz określ biologiczne konsekwencje działania pestycydów na owady.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 37.

2006 maj

Chemosynteza jest formą asymilacji CO2, dla której źródłem energii są procesy utleniania, najczęściej związków nieorganicznych. Mimo, iż bakterie chemosyntetyzujące nie są głównymi producentami masy organicznej, odgrywają jednak dużą rolę w ekosystemach wodnych i lądowych.

Przedstaw na dowolnym przykładzie bakterii chemosyntetyzujących ich znaczenie w przyrodzie.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 54.

2006 maj

W zależności od warunków początkowych sukcesji wyróżnia się dwa jej rodzaje. Pierwszy dotyczy powstawania biocenozy na terenach pozbawionych życia, drugi – odbudowy biocenozy, np. po wycięciu lasu.

Podaj, który z rodzajów sukcesji (pierwszy czy drugi) ma miejsce w przypadku rekultywacji hałdy odpadów z kopalni węgla. Odpowiedź uzasadnij.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 55.

2006 maj

W 1910 roku na wyspę Saint George leżącą na Morzu Beringa nieopodal wybrzeży Alaski wprowadzono renifery. Na wyspie tej wypuszczono 3 samce i 12 samic.

Zadanie 55.

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli narysuj krzywą ilustrującą zmiany liczebności reniferów na badanym terenie.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 56.

2006 maj

Program zrównoważonego rozwoju, czyli AGENDA 21, przyjęty na Szczycie Ziemi w Rio de Janeiro zakłada m.in. modernizacją transportu. Działania zmierzające w tym kierunku to np. tworzenie w miastach nowych linii tramwajowych, wprowadzenie mikrobusów elektrycznych itp.

Zaproponuj dwa inne niż podane w tekście sposoby ograniczania transportu samochodowego w dużych miastach.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 57.

2006 maj

Naukowcy zidentyfikowali gen odpowiedzialny za rozwój pąków i krzewienie się ryżu. Sadzonki ze sztucznie wprowadzonym genem wytwarzają więcej odgałęzień i są zdecydowanie niższe od sadzonek wyhodowanych bez podobnej ingerencji.

Zakładając możliwość przeniesienia genu „krzewienia” do innych roślin, oceń przydatność jego odkrycia dla rolnictwa, popierając swoje zdanie dwoma argumentami.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 46.

2006 styczeń

Schemat przedstawia zależności, wynikające z systematyki, między sześcioma grupami roślin.

Zadanie 46.

Przyporządkuj cyfrom na schemacie (od 1 do 6) odpowiednie, wybrane spośród wymienionych niżej, przykłady grup systematycznych roślin i wpisz je we właściwe miejsca obok schematu.

okrytonasienne, nagonasienne, iglaste, nasienne, trawy, miłorzębowe

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 54.

2006 styczeń

Wykresy A i B przedstawiają zmiany liczebności dwóch populacji.

Zadanie 54.

Ustal i podaj, który z wykresów A czy B przedstawia zmiany liczebności populacji drapieżnika. Uzasadnij swój wybór jednym argumentem.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 55.

2006 styczeń

Uzupełnij poniższe schematy, zaznaczając strzałką na każdym z nich kierunek lub kierunki przemieszczania się osobników, tak aby ilustrowały wymienione typy rozprzestrzeniania.

Zadanie 55.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 56.

2006 styczeń

Prawdziwym przysmakiem wydry morskiej są jeżowce. Jeżowce zjadają morskie glony, głównie brunatnice, które tworzą podwodne zarośla i lasy. Są one miejscem rozwoju ikry i schronieniem dla narybku wielu gatunków ryb.

Objęcie ochroną populacji wydry morskiej spowoduje wzbogacenie przybrzeżnych stad ryb północnego Pacyfiku.

Oceń słuszność tego stwierdzenia, uzasadniając swoje stanowisko jednym argumentem.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 37.

2005 Grudzień

Różnorodność biologiczna, czyli rozmaitość form oraz struktur żywej materii, jest efektem uzewnętrzniania się informacji genetycznej organizmów. Pełny zakres różnorodności jeszcze nie został poznany. Na Ziemi jest co najmniej 10 tys. typów ekosystemów (lądowych i wodnych), w których żyje prawdopodobnie 5 – 30 mln gatunków. Poznanych i opisanych jest tylko około 1,5 mln gatunków.

Określ dwa rodzaje (aspekty) różnorodności biologicznej organizmów przedstawione w powyższym tekście.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 38.

2005 Grudzień

Jednym z systemów stosowanych w klasyfikacji organizmów jest system pięciu królestw. Poniżej przedstawiono schematycznie cztery organizmy (bez zachowania proporcji wielkości), z których każdy należy do innego królestwa.

Zadanie 38.

Zakreśl znakiem X numer rysunku, na którym przedstawiono organizm zaliczany do królestwa Protista.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • …
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q