DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Metabolizm

wyszukiwanie zadań

Zadanie 11.

2006 listopad

Na schemacie przedstawiono ciąg reakcji enzymatycznych.

Zadanie 11.

Każdy etap tego ciągu jest katalizowany przez inny enzym. Produkt końcowy ciągu reakcji (D) może hamować aktywność enzymu 1.

Wyjaśnij, w jaki sposób na przebieg tego ciągu reakcji wpłynie:
a) sukcesywne odprowadzanie produktu D z miejsca reakcji.
b) wzrastające stężenie produktu D.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 12.

2006 listopad

Na schemacie przedstawiono proces biologicznego utleniania glukozy.

Zadanie 12.

Podaj nazwy związków chemicznych, które należy wpisać w miejsca oznaczone na schemacie X i Y.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 13.

2006 listopad

Na schemacie przedstawiono podstawowe reakcje zachodzące w chloroplaście.

Zadanie 13.

Wyjaśnij na podstawie schematu, na czym polega powiązanie ze sobą fazy jasnej z fazą ciemną fotosyntezy.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Kiełkowanie nasienia fasoli

Arkusz maturalny z biologii rozszerzonej listopad 2006

Na rysunku przedstawiono wykiełkowane nasienie fasoli.

Kiełkowanie nasienia fasoli

Podaj nazwę części nasienia oznaczonych 1 i nazwę jednego procesu metabolicznego, który zachodzi w tych częściach nasienia podczas kiełkowania.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 8.

2006 czerwiec

Wątroba jest największym i najbardziej wszechstronnym centrum metabolicznym organizmu. Pełni ona funkcję filtru i narządu magazynującego, przez który muszą przejść prawie wszystkie wchłaniane przez jelito substancje. Jest narządem silnie unaczynionym.

Zadanie 8.

a) Podaj nazwy naczyń krwionośnych oznaczonych literami A, B, C.
b) Określ, w którym naczyniu krew zawiera największe stężenie węglowodanów po spożyciu posiłku, a w którym najwyższe wysycenie tlenem.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 9.

2006 czerwiec

Żołądek właściwy (trawieniec) zwierzęcia przeżuwającego poprzedzają inne komory.

Zadanie 9. Zadanie 9.

a) Podaj, jaką rolę pełni żwacz.
b) Uzasadnij, dlaczego krowę zaliczamy do zwierząt przeżuwających.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 10.

2006 czerwiec

Na schemacie przedstawiono budowę skrzeli ryby i działanie układu wymiany przeciwprądowej.

Zadanie 10.

a) Wyjaśnij, jakie znaczenie ma przeciwprądowy mechanizm przepływu wody przez skrzela.
b) Uzasadnij, dlaczego oddychanie za pomocą skrzeli jest niemożliwe w środowisku lądowym.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 15.

2006 czerwiec

Enzymy spełniają rolę katalizatorów, które w wyniku reakcji nie zmieniają się i nie zużywają.

Zadanie 15.

Korzystając z powyższego schematu, określ, jakie jest znaczenie obecności biokatalizatora w środowisku reakcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 19.

2006 czerwiec

Enzymy pełnią w komórkach szereg funkcji. Pewna grupa enzymów związana jest z kwasami nukleinowymi. Długie cząsteczki DNA tnie się na mniejsze, a następnie łączy za pomocą pewnych enzymów. Enzymy są również niezbędne do przeprowadzenia sekwencjonowania kwasów nukleinowych.

Zadanie 19.

Przyporządkuj do enzymu (1-4) pełnioną przez niego funkcję (A-D).

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 22.

2006 czerwiec

Oddychanie jest podstawowym procesem warunkującym życie organizmów i ma charakter przemian energetycznych.

Uporządkuj poniższe sformułowania tak, aby odzwierciedlały właściwą kolejność przemian energetycznych podczas oddychania tlenowego.

1. Dekarboksylacja oksydacyjna
2. Glikoliza
3. Łańcuch oddechowy
4. Cykl Krebsa

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 31.

2006 maj

Poniższy rysunek przedstawia schematycznie budowę mitochondrium, w którym zachodzi m.in. proces oddychania wewnątrzkomórkowego.

Zadanie 31.

Podaj nazwy struktur oznaczonych na schemacie jako X oraz Y i podaj, jakie etapy oddychania komórkowego zachodzą w ich obrębie.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 32.

2006 maj

Węglowodany to grupa różnorodnych związków organicznych. Wyróżniamy wśród nich m.in. monosacharydy (cukry proste) i polisacharydy (cukry złożone, zawierające więcej niż 10 cząsteczek monosacharydów). Różnią się one właściwościami np. rozpuszczalnością w wodzie i, co się z tym wiąże, pełnioną w komórce funkcją.

Zadanie 32.

Uzupełnij tabelę wpisując odpowiednie przykłady węglowodanów oraz określ ich rozpuszczalność w wodzie i podstawową funkcję pełnioną w komórce lub organizmie.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 35.

2006 maj

Poniższe zdania zawierają informacje o fazie fotosyntezy niezależnej od światła.

Zaznacz zdanie zawierające błędną informację i uzasadnij swój wybór.

1. Reakcje niezależne od światła przebiegają w stromie chloroplastów.
2. Faza niezależna od światła, czyli tzw. cykl Calvina, składa się z trzech etapów – karboksylacji, redukcji i regeneracji.
3. W stromie chloroplastów, w wyniku cyklu przemian CO2 zostaje przekształcony w produkt fotosyntezy.
4. W procesie redukcji dwutlenku węgla wykorzystywane są produkty fazy świetlnej – ATP i NADP.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 36.

2006 maj

Glikoliza jest powszechnym szlakiem metabolicznym zachodzącym w cytoplazmie komórek wszystkich żywych organizmów.

Zadanie 36.

Wypisz ze schematu trzy substraty oraz trzy produkty procesu glikolizy.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 37.

2006 maj

Chemosynteza jest formą asymilacji CO2, dla której źródłem energii są procesy utleniania, najczęściej związków nieorganicznych. Mimo, iż bakterie chemosyntetyzujące nie są głównymi producentami masy organicznej, odgrywają jednak dużą rolę w ekosystemach wodnych i lądowych.

Przedstaw na dowolnym przykładzie bakterii chemosyntetyzujących ich znaczenie w przyrodzie.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • …
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q