DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Reakcje w roztworach wodnych

wyszukiwanie zadań

Zadanie 17.

2010 sierpień

W dwóch naczyniach rozpuszczono w wodzie: w jednym naczyniu chlorek glinu, a w drugim etanolan sodu. W każdym z otrzymanych roztworów zanurzono uniwersalny papierek wskaźnikowy. Następnie oba roztwory pozostawiono w zamkniętych naczyniach. Po pewnym czasie stwierdzono, że w jednym z roztworów pojawił się osad, a drugi pozostał klarowny.

a) Napisz, na jaki kolor zabarwił się uniwersalny papierek wskaźnikowy w każdym z roztworów.
b) Napisz wzór związku, który wytrącił się w postaci osadu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 19.

2010 sierpień

Przeprowadzono doświadczenie zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 19.

Stwierdzono, że w probówce powstał bezbarwny roztwór i wydzielił się żółtozielony gaz.

Napisz w formie cząsteczkowej równanie opisanej reakcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 9.

2010 czerwiec

a) Zaprojektuj doświadczenie, którego celem jest otrzymanie wodorotlenku miedzi(II). Uzupełnij poniższy schemat doświadczenia, wpisując wzory potrzebnych odczynników wybranych spośród następujących:

Zadanie 9. Zadanie 9.

b) Napisz w formie jonowej skróconej równanie zachodzącej reakcji.

c) Probówkę z otrzymanym wodorotlenkiem miedzi(II) ogrzewano przez kilka minut. Napisz, jakie zmiany zaobserwowano.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 11.

2010 czerwiec

W celu zbadania właściwości wodorotlenku cynku wykonano doświadczenia zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 11.

Napisz, jakie zmiany zaobserwowano w każdej probówce podczas tych doświadczeń.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 12.

2010 czerwiec

W celu zbadania właściwości wodorotlenku cynku wykonano doświadczenia zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 12.

Napisz w formie jonowej skróconej równania reakcji przebiegających w probówkach I i II, wiedząc, że produktem jednej z nich jest jon kompleksowy o liczbie koordynacyjnej równej 4.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 13.

2010 czerwiec

W celu zbadania właściwości wodorotlenku cynku wykonano doświadczenia zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 13.

Na podstawie obserwacji zmian zachodzących w probówkach I i II określ charakter chemiczny wodorotlenku cynku.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 15.

2010 czerwiec

W wyniku reakcji jonu

Zadanie 15.

oraz cząsteczek

Zadanie 15.

z wodą zaszły następujące przemiany:

Zadanie 15.

Napisz, jaką funkcję (kwasu czy zasady Brönsteda) pełniła woda w reakcji I i III.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 16.

2010 czerwiec

W wyniku reakcji jonu

Zadanie 16.

oraz cząsteczek

Zadanie 16.

z wodą zaszły następujące przemiany:

Zadanie 16.

Napisz równanie reakcji II.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 17.

2010 czerwiec

W celu porównania mocy kwasów: chlorowodorowego (solnego), etanowego (octowego) i węglowego wykonano doświadczenie zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 17.

Do każdej probówki dodano po kilkanaście kropli roztworu kwasu. Użyte w doświadczeniu roztwory kwasów miały jednakowe stężenie molowe równe

Zadanie 17.

Po zakończeniu doświadczenia sformułowano następujące spostrzeżenia:
– u wylotu probówki I wyczuwalny był zapach octu,
– w probówkach II i III widoczne były pęcherzyki gazu.

Napisz w formie cząsteczkowej równanie reakcji przebiegającej w probówce I oraz w formie jonowej skróconej równanie reakcji, która zaszła w probówce II.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 18.

2010 czerwiec

W celu porównania mocy kwasów: chlorowodorowego (solnego), etanowego (octowego) i węglowego wykonano doświadczenie zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 18.

Do każdej probówki dodano po kilkanaście kropli roztworu kwasu. Użyte w doświadczeniu roztwory kwasów miały jednakowe stężenie molowe równe

Zadanie 18.

Po zakończeniu doświadczenia sformułowano następujące spostrzeżenia:
– u wylotu probówki I wyczuwalny był zapach octu,
– w probówkach II i III widoczne były pęcherzyki gazu.

Uszereguj kwasy: chlorowodorowy, etanowy i węglowy zgodnie ze wzrostem ich mocy (od najsłabszego do najmocniejszego), podając we właściwej kolejności ich nazwy.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 19.

2010 czerwiec

Określ odczyn wodnego roztworu

Zadanie 19.

oraz wodnego roztworu

Zadanie 19.

Napisz w formie jonowej skróconej równania zachodzących reakcji hydrolizy.

Zadanie 19.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 23.

2010 czerwiec

Wykonano doświadczenie polegające na przepuszczeniu prądu elektrycznego przez rozcieńczony wodny roztwór kwasu siarkowego(VI).

a) Napisz równanie reakcji, która w czasie doświadczenia zachodziła na anodzie.
b) Oceń, czy w czasie doświadczenia pH roztworu uległo zmianie.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 9.

2010 maj

Pewna roślina rosnąca na glebie o odczynie kwasowym ma kwiaty w kolorze niebieskim, a gdy odczyn gleby jest zasadowy, jej kwiaty mają zabarwienie różowoczerwone.
Gleba, na której posadzono tę roślinę, pierwotnie miała odczyn obojętny, ale do jej użyźnienia zastosowano siarczan(VI) amonu.

a) Określ kolor, na jaki zabarwiły się kwiaty tej rośliny po użyciu siarczanu(VI) amonu.
b) Uzasadnij swoją odpowiedź, zapisując w formie jonowej skróconej odpowiednie równanie reakcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 10.

2010 maj

W teorii Brönsteda sprzężoną parą kwas-zasada nazywa się układ złożony z kwasu oraz zasady, która powstaje z tego kwasu przez odłączenie protonu.

Dla przemiany przedstawionej równaniem:

Zadanie 10.

napisz wzory kwasów i zasad, które w tej reakcji tworzą sprzężone pary.

Zadanie 10.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 11.

2010 maj

W poniższej tabeli podano wartości stopnia dysocjacji trzech kwasów karboksylowych w ich wodnych roztworach o stężeniu 0,1 mol/dm3 w temperaturze 25 °C.

Zadanie 11.

Na podstawie: Z. Dobkowska: Szkolny poradnik chemiczny, Warszawa 1990

Na podstawie podanych wartości stopnia dysocjacji uszereguj podane kwasy od najsłabszego do najmocniejszego.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • …
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • …
  • 37
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q