DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Reakcje w roztworach wodnych

wyszukiwanie zadań

Zadanie 12.

2010 maj

Przygotowano wodne roztwory kwasów HX i HY oraz ich soli NaX i NaY, wszystkie o stężeniach 1 mol/dm3. Stałe dysocjacji kwasowej HX i HY w temperaturze 25 °C są odpowiednio równe:

Zadanie 12.

a) Posługując się zapisem w formie cząsteczkowej, dopisz do podanych substratów produkty reakcji lub napisz, że przemiana nie zachodzi.
NaX + HY → …
NaY + HX → …
b) Wskaż kwas (HX lub HY), którego roztwór o stężeniu 1 mol/dm3 ma wyższe pH.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 13.

2010 maj

Do oceny mocy elektrolitu stosuje się stopień dysocjacji oraz stałą dysocjacji, jednak w tablicach chemicznych zwykle podawane są wartości stałej dysocjacji.

Wyjaśnij, dlaczego stała dysocjacji lepiej charakteryzuje moc elektrolitu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 16.

2010 maj

Do dwóch probówek wprowadzono po 5 cm3 wodnego roztworu chlorku chromu(III). Do każdej z nich dodano po 5 cm3 rozcieńczonej wody amoniakalnej i zaobserwowano wytrącenie się osadu o barwie szarozielonej. Następnie do pierwszej probówki dodano kilka cm3 stężonego roztworu wodorotlenku sodu, a do drugiej taką samą objętość kwasu solnego. Zaobserwowano, że szarozielony osad rozpuścił się w obu probówkach.

a) Napisz w formie cząsteczkowej równanie reakcji chlorku chromu(III) z wodą amoniakalną.
b) Na podstawie opisanych wyników doświadczenia określ charakter chemiczny związku tworzącego osad o szarozielonej barwie.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 29.

2010 maj

Pewien dwufunkcyjny związek organiczny ma masę molową równą 90 g/mol. W jego cząsteczce stosunek liczby atomów węgla, wodoru i tlenu wynosi 1:2:1.

a) Napisz wzór sumaryczny opisanego związku.
b) Wiedząc, że związek ten w roztworze wodnym dysocjuje z odszczepieniem jonu wodorowego oraz że jego cząsteczka jest achiralna, narysuj wzór półstrukturalny (grupowy) tego związku.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 5.

2009 czerwiec

Pewien metal tworzy z wodorem związek, w którym stosunek molowy metalu do wodoru jest równy 1 : 1. Podczas reakcji wodorotlenku tego metalu z tlenkiem węgla(IV) powstaje sól obojętna o masie molowej

Zadanie 5.

a) Napisz wzór sumaryczny opisanej soli. Zastosuj ogólny symbol metalu M.
b) Ustal masę molową metalu występującego w opisanej soli.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 6.

2009 czerwiec

Kwas siarkowodorowy, będący kwasem dwuprotonowym, dysocjuje dwustopniowo.

Zadanie 6.

Spośród jonów występujących w roztworze wodnym

Zadanie 6.

wybierz ten, który według teorii Brönsteda jest jonem amfiprotycznym (tzn. może pełnić rolę zarówno kwasu, jak i zasady), i napisz jego wzór.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 7.

2009 czerwiec

Stałe dysocjacji kwasowej dwóch kwasów HX i HY są odpowiednio równe:

Zadanie 7.

Odczyn wodnego roztworu soli

Zadanie 7.

jest obojętny.

a) Podaj przybliżoną wartość stałej dysocjacji zasadowej

Zadanie 7.

b) Określ odczyny wodnych roztworów dwóch soli:

Zadanie 7.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 8.

2009 czerwiec

Porównaj wartości stałej dysocjacji zasadowej metyloaminy i trimetyloaminy (podane w poniższej tabeli) i na tej podstawie napisz, która z nich jest mocniejszą zasadą.

Zadanie 8.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 9.

2009 czerwiec

Roztwór słabego kwasu HR o stężeniu

Zadanie 9.

ma stopień dysocjacji α = 1%.

Podaj zależność wiążącą stężenie jonów H + ze stopniem dysocjacji i oblicz stężenie jonów wodorowych oraz pH tego roztworu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 11.

2009 czerwiec

Do przeprowadzenia doświadczeń chemicznych stosowane są często roztwory nazywane zwyczajowo: woda amoniakalna, woda chlorowa i woda wapienna.

a) Określ pH wymienionych roztworów, wpisując odpowiednie wyrażenie: pH<7 lub pH = 7 lub pH>7.
b) Napisz w formie jonowej równanie reakcji, której przebieg decyduje o odczynie wody amoniakalnej.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 14.

2009 czerwiec

W poniższej tabeli podane są wartości rozpuszczalności dwóch substancji stałych w wodzie w różnych temperaturach.

Zadanie 14.

Na podstawie danych z powyższej tabeli ustal i napisz wzór soli oraz podaj temperaturę, w której nasycony roztwór tej soli ma stężenie równe około 49% masowych (w przybliżeniu do liczby całkowitej).

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 5.

2009 maj

Określ, jaką rolę (kwasu czy zasady) pełnią według teorii Brönsteda siarkowodór i amoniak w roztworach wodnych. Uzasadnij swoją odpowiedź, zapisując w formie jonowej równania reakcji tych gazów z wodą.

Zadanie 5.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 6.

2009 maj

Przedstaw projekt doświadczenia, które wykaże amfoteryczny charakter wodorotlenku
chromu(III). W tym celu:

a) uzupełnij poniższy opis doświadczenia, wpisując wzory lub nazwy potrzebnych
odczynników, wybranych spośród następujących: kwas solny, chlorek sodu(aq), wodorotlenek sodu(aq)

Zadanie 6.

b) wymień obserwacje, które umożliwią wykazanie amfoterycznego charakteru wodorotlenku chromu(III)

c) zapisz w formie jonowej skróconej równania zachodzących reakcji, wiedząc,
że produktem jednej z reakcji jest jon heksahydroksochromianowy(III).

Równanie reakcji zachodzącej w probówce I: …
Równanie reakcji zachodzącej w probówce II: …

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 10.

2009 maj

W dwóch nieoznakowanych probówkach znajdował się stężony i rozcieńczony roztwór kwasu azotowego(V). W celu zidentyfikowania tych roztworów przeprowadzono doświadczenie zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 10.

Sformułowano następujące spostrzeżenia:

probówka I: roztwór zabarwił się na kolor niebieskozielony i wydzielał się czerwonobrunatny gaz,
probówka II: roztwór zabarwił się na kolor niebieski i wydzielał się bezbarwny gaz, który w kontakcie z powietrzem zabarwiał się na kolor czerwonobrunatny.

Uzupełnij poniższe zdania, wybierając brakujące określenia spośród podanych:

rozcieńczony, stężony, NO, NO2

Roztwór A to ………………. kwas azotowy(V), a roztwór B to ………………. kwas azotowy(V). Czerwonobrunatnym gazem, który wydzielał się w probówce I, jest tlenek azotu o wzorze . ……………….. W probówce II powstał bezbarwny tlenek o wzorze ……………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 14.

2009 maj

Zbadano zachowanie cynku, miedzi i srebra w roztworach soli.

Zadanie 14.

Podaj numery probówek, w których zaobserwowano objawy reakcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • …
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • …
  • 37
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q