DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Arkusz maturalny z chemii rozszerzonej czerwiec 2009

wyszukiwanie zadań

Zadanie 1.

2009 czerwiec

Dwa pierwiastki chemiczne X i Y leżą w dwóch sąsiadujących ze sobą okresach układu okresowego i należą do dwóch różnych bloków konfiguracyjnych. Związek chemiczny tych pierwiastków jest substancją o znacznym udziale wiązania jonowego.

Spośród następujących pierwiastków: wodór, tlen, magnez i glin wybierz parę, która spełnia warunki podane w informacji, i napisz wzór związku utworzonego przez te pierwiastki.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 2.

2009 czerwiec

Zadanie 2.

Podaj wartość głównej liczby kwantowej (n) i wartość pobocznej liczby kwantowej (l) opisujących stan kwantowo-mechaniczny elektronów podpowłoki 3p.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 3.

2009 czerwiec

Przebieg reakcji jądrowej zilustrowanej równaniem

Zadanie 3.

można przedstawić w postaci skróconej

Zadanie 3.

W nawiasie na pierwszym miejscu zapisuje się symbol cząstki, która jest substratem, natomiast na drugim miejscu umieszcza się symbol cząstki, która jest produktem reakcji jądrowej.

Korzystając z powyższej informacji oraz układu okresowego pierwiastków, podaj symbol i liczbę masową nuklidu

Zadanie 3.

będącego produktem przemiany przedstawionej za pomocą skróconego zapisu

Zadanie 3.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 4.

2009 czerwiec

Przeanalizuj położenie magnezu i wapnia w układzie okresowym pierwiastków, a następnie spośród zdań podanych poniżej wybierz te, które są prawdziwe, i napisz ich numery.

1. Reaktywność wapnia jest większa niż reaktywność magnezu.
2. Magnez jest silniejszym reduktorem niż wapń.
3. Udział wiązania jonowego w MgO jest mniejszy niż w CaO.
4. Atom wapnia wykazuje mniejszą zdolność do oddawania elektronów niż atom magnezu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 5.

2009 czerwiec

Pewien metal tworzy z wodorem związek, w którym stosunek molowy metalu do wodoru jest równy 1 : 1. Podczas reakcji wodorotlenku tego metalu z tlenkiem węgla(IV) powstaje sól obojętna o masie molowej

Zadanie 5.

a) Napisz wzór sumaryczny opisanej soli. Zastosuj ogólny symbol metalu M.
b) Ustal masę molową metalu występującego w opisanej soli.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 6.

2009 czerwiec

Kwas siarkowodorowy, będący kwasem dwuprotonowym, dysocjuje dwustopniowo.

Zadanie 6.

Spośród jonów występujących w roztworze wodnym

Zadanie 6.

wybierz ten, który według teorii Brönsteda jest jonem amfiprotycznym (tzn. może pełnić rolę zarówno kwasu, jak i zasady), i napisz jego wzór.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 7.

2009 czerwiec

Stałe dysocjacji kwasowej dwóch kwasów HX i HY są odpowiednio równe:

Zadanie 7.

Odczyn wodnego roztworu soli

Zadanie 7.

jest obojętny.

a) Podaj przybliżoną wartość stałej dysocjacji zasadowej

Zadanie 7.

b) Określ odczyny wodnych roztworów dwóch soli:

Zadanie 7.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 8.

2009 czerwiec

Porównaj wartości stałej dysocjacji zasadowej metyloaminy i trimetyloaminy (podane w poniższej tabeli) i na tej podstawie napisz, która z nich jest mocniejszą zasadą.

Zadanie 8.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 9.

2009 czerwiec

Roztwór słabego kwasu HR o stężeniu

Zadanie 9.

ma stopień dysocjacji α = 1%.

Podaj zależność wiążącą stężenie jonów H + ze stopniem dysocjacji i oblicz stężenie jonów wodorowych oraz pH tego roztworu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 10.

2009 czerwiec

Na podstawie danych zawartych w Karcie wybranych tablic chemicznych porównaj budowę cząsteczek oraz właściwości chlorowodoru i bromowodoru i napisz wzór tego z nich,

a) w którego cząsteczce wiązanie jest silniej spolaryzowane
b) w którego cząsteczce atom wodoru połączony jest z niemetalem o większym promieniu atomowym
c) który wobec wody wykazuje silniejsze właściwości kwasowe.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 11.

2009 czerwiec

Do przeprowadzenia doświadczeń chemicznych stosowane są często roztwory nazywane zwyczajowo: woda amoniakalna, woda chlorowa i woda wapienna.

a) Określ pH wymienionych roztworów, wpisując odpowiednie wyrażenie: pH<7 lub pH = 7 lub pH>7.
b) Napisz w formie jonowej równanie reakcji, której przebieg decyduje o odczynie wody amoniakalnej.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 12.

2009 czerwiec

Cyna w związkach chemicznych przyjmuje stopień utlenienia II lub IV. W reakcji cyny z gorącym, stężonym kwasem siarkowym(VI) wydziela się inny gaz niż w reakcji tego metalu z gorącym, stężonym kwasem solnym. Sole powstające w tych dwóch reakcjach różnią się nie tylko rodzajem anionu, ale również stopniem utlenienia cyny

Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji opisanych w informacji.

Równanie reakcji cyny z kwasem siarkowym(VI):
Równanie reakcji cyny z kwasem solnym:

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 13.

2009 czerwiec

Spośród podanych niżej równań reakcji wybierz i napisz numery tych, które przedstawiają procesy utleniania – redukcji.

Zadanie 13.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 14.

2009 czerwiec

W poniższej tabeli podane są wartości rozpuszczalności dwóch substancji stałych w wodzie w różnych temperaturach.

Zadanie 14.

Na podstawie danych z powyższej tabeli ustal i napisz wzór soli oraz podaj temperaturę, w której nasycony roztwór tej soli ma stężenie równe około 49% masowych (w przybliżeniu do liczby całkowitej).

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 15.

2009 czerwiec

W poniższej tabeli podane są wartości rozpuszczalności dwóch substancji stałych w wodzie w różnych temperaturach.

Zadanie 15.

Do 100 g wody dodano 45 g stałego NaCl i otrzymano mieszaninę niejednorodną o temperaturze 20 °C.

Oblicz, jaką najmniejszą ilość wody należy dodać do otrzymanej mieszaniny, aby sól uległa całkowitemu rozpuszczeniu (w temperaturze 20 °C). Wynik podaj w gramach. Skorzystaj z tabeli podanej w informacji wstępnej.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • 2
  • 3
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q