DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Arkusz maturalny z chemii rozszerzonej czerwiec 2009

wyszukiwanie zadań

Zadanie 16.

2009 czerwiec

Przemysłowa metoda otrzymywania amoniaku polega na jego bezpośredniej syntezie z azotu i z wodoru. Reakcję prowadzi się w obecności katalizatora, w temperaturze około 700 K i pod ciśnieniem około 20 MPa.

Entalpia tworzenia amoniaku

Zadanie 16.

Określ wpływ obniżenia temperatury (przy niezmienionym ciśnieniu) na szybkość reakcji oraz na wydajność syntezy amoniaku.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 17.

2009 czerwiec

Poniżej opisano trzy przemiany chemiczne.

Zadanie 17.

Zakwalifikuj opisane przemiany do egzoenergetycznych lub endoenergetycznych.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 18.

2009 czerwiec

Standardowy potencjał

Zadanie 18.

półogniwa metalicznego

Zadanie 18.

jest bardziej ujemny niż standardowy potencjał

Zadanie 18.

półogniwa metalicznego

Zadanie 18.

Na podstawie powyższej informacji wskaż, który z metali (X czy Y) jest silniejszym reduktorem.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 19.

2009 czerwiec

Standardowy potencjał

Zadanie 19.

półogniwa metalicznego

Zadanie 19.

jest bardziej ujemny niż standardowy potencjał

Zadanie 19.

półogniwa metalicznego

Zadanie 19.

Zbudowano ogniwo ze standardowych półogniw

Zadanie 19.

Określ, w którym kierunku podczas pracy ogniwa będzie przebiegała reakcja w półogniwie

Zadanie 19.

oraz w półogniwie

Zadanie 19.

wpisując w zaznaczone pola, w podanych poniżej schematach, odpowiedni znak wybrany z nawiasu („→” albo „←”).

Zadanie 19.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 20.

2009 czerwiec

Wodny roztwór azotanu(V) potasu poddano elektrolizie z użyciem elektrod platynowych. Proces przebiegający na anodzie można zilustrować równaniem:

Zadanie 20.

Korzystając z powyższej informacji, określ odczyn roztworu w przestrzeni anodowej po przeprowadzeniu elektrolizy. Napisz równanie reakcji, która zaszła na katodzie podczas opisanego procesu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 21.

2009 czerwiec

Podczas elektrolizy kwasu solnego (przebiegającej na elektrodach platynowych) zaszły następujące reakcje chemiczne:

Zadanie 21.

i przepłynął ładunek 48250 C.

Zadanie 21.

Oblicz łączną objętość gazów (w przeliczeniu na warunki normalne) wydzielonych na obu elektrodach. Wynik podaj z dokładnością do jednego miejsca po przecinku.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 22.

2009 czerwiec

Zaprojektuj doświadczenie, w wyniku którego można otrzymać metan w pracowni szkolnej.

a) Wybierz odpowiednie odczynniki z listy:
– kwas solny (HCl)
– stały węglik wapnia (CaC2)
– stały węglik glinu (Al4C3)
– stały wodorotlenek sodu (NaOH)
i napisz ich wzory.

b) Napisz w formie cząsteczkowej równanie reakcji otrzymywania metanu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 23.

2009 czerwiec

Metan można zbierać, wprowadzając go do probówek:
– wypełnionych wodą, odwróconych dnem do góry i zanurzonych w naczyniu z wodą,
– odwróconych dnem do góry.

Podaj właściwości metanu, które pozwalają na zbieranie tego gazu opisanymi metodami.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 24.

2009 czerwiec

Podczas reakcji wodorotlenku miedzi(II) ze związkiem organicznym o wzorze sumarycznym

Zadanie 24.

którego cząsteczki są chiralne, nastąpił zanik osadu wodorotlenku i powstał roztwór o szafirowym zabarwieniu.

Narysuj wzór półstrukturalny (grupowy) opisanego związku i zaznacz we wzorze ten fragment cząsteczki, którego obecność powoduje opisany wynik reakcji z wodorotlenkiem miedzi(II).

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 25.

2009 czerwiec

Reakcja spalania pewnego alkenu opisana jest następującym równaniem termochemicznym:

Zadanie 25.

Standardowe entalpie tworzenia reagentów są odpowiednio równe:

Zadanie 25.

Na podstawie podanych informacji oblicz, ile atomów węgla znajduje się w cząsteczce opisanego alkenu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 26.

2009 czerwiec

Węglowodory łańcuchowe o wzorze sumarycznym

Zadanie 26.

mogą występować zarówno w postaci izomerów konstytucyjnych, jak i izomerów geometrycznych zwanych też izomerami cis-, trans- (Z, E).

a) Narysuj wzór półstrukturalny (grupowy) węglowodoru o wzorze sumarycznym

Zadanie 26.

w którego cząsteczce znajduje się rozgałęziony łańcuch węglowy.

b) Uzupełnij poniższy rysunek tak, aby przedstawiał wzór półstrukturalny izomeru cis- pewnego węglowodoru o wzorze sumarycznym

Zadanie 26. Zadanie 26.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 27.

2009 czerwiec

Propanal poddano przemianom zilustrowanym schematem:

Zadanie 27.

a) Dokonaj analizy powyższego schematu i napisz, stosując wzory półstrukturalne (grupowe) związków organicznych, równanie redukcji propanalu.
b) Określ typ reakcji oznaczonej w schemacie numerem 2, stosując podział charakterystyczny dla chemii organicznej.
c) Narysuj wzór półstrukturalny (grupowy) produktu Y.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 28.

2009 czerwiec

W celu identyfikacji dwóch substancji organicznych, oznaczonych literami X i Y, przeprowadzono doświadczenie, którego przebieg ilustruje poniższy rysunek.

Zadanie 28.

Zaobserwowano, że w probówce I pojawiło się charakterystyczne fioletowe zabarwienie roztworu. W probówce II wytrącił się ceglastoczerwony osad.

Spośród wymienionych związków: metylobenzen, propan-2-ol, benzenol (fenol), propanon, glukoza wybierz te, których użyto w doświadczeniu, i napisz ich nazwy.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 29.

2009 czerwiec

a) Dobierz współczynniki stechiometryczne w podanym poniżej schemacie reakcji, stosując metodę bilansu elektronowego.

Zadanie 29.

Bilans elektronowy:
Równanie reakcji:

Zadanie 29.

b) Napisz wzór reagenta (cząsteczki lub jonu), który w tej reakcji pełni rolę reduktora.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 30.

2009 czerwiec

Przebieg pewnej reakcji chemicznej przedstawia schemat:

Zadanie 30.

gdzie R1, R2 – grupy węglowodorowe

a) Napisz, do jakiej grupy związków organicznych należy każdy z substratów reakcji opisanej powyższym schematem.

b) Narysuj wzory półstrukturalne (grupowe) substratów, których należy użyć, aby otrzymać opisanym sposobem związek o wzorze

Zadanie 30. Zadanie 30.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • 2
  • 3
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q