DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Arkusz maturalny z chemii rozszerzonej sierpień 2011

wyszukiwanie zadań

Zadanie 16.

2011 sierpień

Miarą mocy elektrolitu są stała dysocjacji i stopień dysocjacji.

W roztworze kwasu etanowego (octowego) w temperaturze 298 K stężenie jonów wodorowych jest równe

Zadanie 16.

a stopień dysocjacji ma wartość 1,3%.

Oblicz wartość stałej dysocjacji kwasu etanowego (octowego) w temperaturze 298 K.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 17.

2011 sierpień

Miarą mocy elektrolitu są stała dysocjacji i stopień dysocjacji.

Oceń, czy rozcieńczenie kwasu etanowego (octowego) spowoduje zmianę jego stopnia dysocjacji oraz wartości stałej dysocjacji. Napisz, czy dana wielkość zmaleje, wzrośnie, czy nie ulegnie zmianie.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 18.

2011 sierpień

W celu zbadania właściwości związków chromu przeprowadzono następujące doświadczenia:

I Roztwór o barwie żółtej zakwaszono roztworem kwasu siarkowego(VI).
II Do otrzymanego roztworu dodano niewielką ilość pyłu cynkowego i zaobserwowano,
że roztwór zmienił barwę na zieloną. Zaszła reakcja przedstawiona równaniem:

Zadanie 18.

III Następnie do powstałego roztworu wkroplono wodny roztwór wodorotlenku sodu, obserwując powstanie szarozielonego osadu.
IV Po dodaniu kolejnych porcji roztworu wodorotlenku sodu nastąpiło rozpuszczenie osadu i powstał związek chromu o liczbie koordynacyjnej 6.

Uzupełnij schemat ciągu przemian, wpisując wzory jonów zawierających chrom i wzór związku chemicznego chromu otrzymanego w wyniku reakcji III.

Zadanie 18.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 19.

2011 sierpień

W celu zbadania właściwości związków chromu przeprowadzono następujące doświadczenia:

I Roztwór o barwie żółtej zakwaszono roztworem kwasu siarkowego(VI).
II Do otrzymanego roztworu dodano niewielką ilość pyłu cynkowego i zaobserwowano,
że roztwór zmienił barwę na zieloną. Zaszła reakcja przedstawiona równaniem:

Zadanie 19.

III Następnie do powstałego roztworu wkroplono wodny roztwór wodorotlenku sodu, obserwując powstanie szarozielonego osadu.
IV Po dodaniu kolejnych porcji roztworu wodorotlenku sodu nastąpiło rozpuszczenie osadu i powstał związek chromu o liczbie koordynacyjnej 6.

a) Napisz w formie jonowej skróconej równanie reakcji I.
b) Napisz, co można zaobserwować podczas reakcji I. Podaj barwę roztworu przed reakcją i po reakcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 20.

2011 sierpień

W celu zbadania właściwości związków chromu przeprowadzono następujące doświadczenia:

I Roztwór o barwie żółtej zakwaszono roztworem kwasu siarkowego(VI).
II Do otrzymanego roztworu dodano niewielką ilość pyłu cynkowego i zaobserwowano, że roztwór zmienił barwę na zieloną. Zaszła reakcja przedstawiona równaniem:

Zadanie 20.

III Następnie do powstałego roztworu wkroplono wodny roztwór wodorotlenku sodu, obserwując powstanie szarozielonego osadu.
IV Po dodaniu kolejnych porcji roztworu wodorotlenku sodu nastąpiło rozpuszczenie osadu i powstał związek chromu o liczbie koordynacyjnej 6.

Podaj numer, którym oznaczono na schemacie reakcję utleniania i redukcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 21.

2011 sierpień

Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w odpowiednie miejsca wzory tlenków i wodorotlenków wybrane spośród następujących:

Zadanie 21.

Wzory: …………………………….. przedstawiają tlenki o charakterze zasadowym.
Charakter amfoteryczny wykazują wodorotlenki o wzorach: ……………………..

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 22.

2011 sierpień

Uzupełnij poniższy tekst, wpisując wybrane wzory drobin oraz określenia spośród wymienionych poniżej.

Zadanie 22.

1. W teorii Brönsteda kwasy zdefiniowano jako ……………………… protonów, a zasady jako …………………….. protonów. Według tej teorii, każdemu kwasowi odpowiada sprzężona z nim zasada. Kwasem sprzężonym z zasadą o wzorze OH– jest ……………………… .

2. W reakcji zachodzącej zgodnie z równaniem:

Zadanie 22.

przyłączająca proton cząsteczka H2O jest ………………………. , a jon H3O+ jest ……………………… . Kwasem jest jon o wzorze ……………………… , natomiast jon o wzorze ……………………… jest sprzężoną z tym kwasem zasadą.

Na podstawie: J.D. Lee, Zwięzła Chemia Nieorganiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 23.

2011 sierpień

W tabeli przedstawiono wartości standardowych potencjałów wybranych półogniw redoks.

Zadanie 23.

Na podstawie: P.W. Atkins, Chemia fizyczna, Warszawa 2001 r

Korzystając z powyższej informacji, odpowiedz, czy w warunkach standardowych, mogą reagować ze sobą jony wymienione w poniższej tabeli. Jeżeli reakcja zachodzi, zapisz jej równanie w formie jonowej.

Zadanie 23.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 24.

2011 sierpień

W tabeli przedstawiono wartości standardowych potencjałów wybranych półogniw redoks.

Zadanie 24.

Poniższy rysunek przedstawia ogniwo galwaniczne złożone z półogniw gazowych.

Zadanie 24.

a) Napisz schemat tego ogniwa.
b) Podaj SEM tego ogniwa w warunkach standardowych.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 25.

2011 sierpień

Poddano elektrolizie 100,0 cm3 roztworu siarczanu(VI) miedzi(II) o stężeniu

Zadanie 25.

Na katodzie elektrolizera zachodził proces redukcji jonów miedzi:

Zadanie 25.

Oblicz czas prowadzenia elektrolizy prądem o natężeniu 1,0 A, jeżeli na katodzie wydzieliła się połowa zawartej w roztworze miedzi. Załóż, że wydajność prądowa procesu wynosiła 100%. Przyjmij, że stała Faradaya

Zadanie 25.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 26.

2011 sierpień

Poniżej przedstawiono wzory dwóch polimerów addycyjnych.

Zadanie 26.

Narysuj wzór półstrukturalny (grupowy) monomeru (substratu), z którego otrzymano polimer I, oraz wzór półstrukturalny (grupowy) monomeru (substratu), z którego otrzymano polimer II.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 27.

2011 sierpień

Podaj nazwę systematyczną związku o poniższym wzorze, uwzględniając rodzaj izomerii geometrycznej.

Zadanie 27.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 28.

2011 sierpień

Zaprojektuj doświadczenie, które pozwoli rozróżnić wodny roztwór etanolu od wodnego roztworu benzenolu (fenolu).

a) Uzupełnij schemat doświadczenia, wpisując nazwę odczynnika wybranego spośród:
− wodny roztwór azotanu(V) srebra z dodatkiem wodnego roztworu amoniaku
− alkoholowy roztwór fenoloftaleiny
− wodny roztwór chlorku żelaza(III).

Zadanie 28.

b) Napisz, jakie obserwacje potwierdzą obecność etanolu w probówce I i benzenolu w probówce II po wprowadzeniu tych substancji do wybranego odczynnika (wypełnij poniższą tabelę).

Zadanie 28.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 29.

2011 sierpień

Benzen i heks-2-en reagują z bromem, ale bromowanie benzenu wymaga zastosowania innych warunków niż bromowanie heks-2-enu.

a) Stosując wzory półstrukturalne (grupowe) związków organicznych, napisz równania reakcji tych węglowodorów z bromem. Jeśli zajście reakcji wymaga zastosowania specjalnych warunków, napisz je w równaniu reakcji nad strzałką.

b) Określ typ każdej z tych reakcji, posługując się podziałem charakterystycznym dla chemii organicznej. Napisz, według jakiego mechanizmu (elektrofilowego, nukleofilowego\ czy rodnikowego) zachodzi proces bromowania heks-2-enu oraz proces bromowania benzenu.

Zadanie 29.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 30.

2011 sierpień

Kwas metanowy (mrówkowy) może pełnić w reakcjach chemicznych funkcję reduktora.

Proces utleniania kwasu metanowego (mrówkowego) manganianem(VII) potasu przebiega zgodnie ze schematem:

Zadanie 30.

a) Napisz w formie jonowej z uwzględnieniem oddawanych lub pobieranych elektronów (zapis jonowo-elektronowy) równania procesów redukcji i utleniania dokonujących się w czasie tej reakcji.

b) Dobierz i uzupełnij współczynniki stechiometryczne w poniższym schemacie.

Zadanie 30.

c) Opisz dwie zmiany, które można zaobserwować podczas tej reakcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • 2
  • 3
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q