DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Bloki s.p.d

wyszukiwanie zadań

Zadanie 4.

2009 maj

Poniżej przedstawiono wzory pięciu tlenków.

Zadanie 4.

Wpisz w odpowiednie miejsca tabeli wzory wszystkich tlenków reagujących z substancjami, których nazwy podano w tytule każdej kolumny.

Uwaga: jeżeli dany tlenek reaguje z więcej niż jedną substancją, należy to uwzględnić.

Zadanie 4.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 7.

2009 maj

Tlenki niektórych pierwiastków bloku d wykazują różny charakter chemiczny w zależności od stopnia utlenienia pierwiastka. W poniższej tabeli przedstawiono charakter chemiczny wybranych tlenków chromu i manganu.

Zadanie 7.

Określ zależność pomiędzy wartościami stopni utlenienia chromu i manganu w tlenkach a charakterem chemicznym tlenków tych pierwiastków.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 10.

2009 maj

W dwóch nieoznakowanych probówkach znajdował się stężony i rozcieńczony roztwór kwasu azotowego(V). W celu zidentyfikowania tych roztworów przeprowadzono doświadczenie zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 10.

Sformułowano następujące spostrzeżenia:

probówka I: roztwór zabarwił się na kolor niebieskozielony i wydzielał się czerwonobrunatny gaz,
probówka II: roztwór zabarwił się na kolor niebieski i wydzielał się bezbarwny gaz, który w kontakcie z powietrzem zabarwiał się na kolor czerwonobrunatny.

Uzupełnij poniższe zdania, wybierając brakujące określenia spośród podanych:

rozcieńczony, stężony, NO, NO2

Roztwór A to ………………. kwas azotowy(V), a roztwór B to ………………. kwas azotowy(V). Czerwonobrunatnym gazem, który wydzielał się w probówce I, jest tlenek azotu o wzorze . ……………….. W probówce II powstał bezbarwny tlenek o wzorze ……………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 11.

2009 maj

Przeprowadzono dwuetapowe doświadczenie, które opisano poniżej.

Do roztworu chlorku żelaza(II) dodano roztwór wodorotlenku sodu (etap 1). Następnie do otrzymanej mieszaniny wprowadzono roztwór nadtlenku wodoru (etap 2).

Opisz, co zaobserwowano podczas tego doświadczenia.

Etap 1:
Etap 2:

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 12.

2009 maj

Przeprowadzono dwuetapowe doświadczenie, które opisano poniżej.

Do roztworu chlorku żelaza(II) dodano roztwór wodorotlenku sodu (etap 1). Następnie do otrzymanej mieszaniny wprowadzono roztwór nadtlenku wodoru (etap 2).

Napisz równania reakcji, które zachodzą podczas tego doświadczenia. Równanie reakcji zachodzącej podczas etapu 1 zapisz w formie jonowej skróconej, a równanie reakcji etapu 2 w formie cząsteczkowej.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 14.

2009 maj

Zbadano zachowanie cynku, miedzi i srebra w roztworach soli.

Zadanie 14.

Podaj numery probówek, w których zaobserwowano objawy reakcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 10.

2009 styczeń

Poniżej przedstawiono opisy wybranych metod otrzymywania trzech tlenków.

Zadanie 10.

Tlenki te różnią się charakterem chemicznym, co można wykazać, badając ich zachowanie wobec wody, kwasów i zasad.

Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji otrzymywania tlenków (I – III) opisanymi metodami.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 11.

2009 styczeń

Poniżej przedstawiono opisy wybranych metod otrzymywania trzech tlenków.

Zadanie 11.

Tlenki te różnią się charakterem chemicznym, co można wykazać, badając ich zachowanie wobec wody, kwasów i zasad.

a) Uzupełnij tabelę, wpisując wzory tlenków wymienionych w informacji do zadania, których zachowanie wobec wody, kwasu i zasady przedstawiono poniżej.

Zadanie 11.

b) Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji tlenku reagującego z kwasem solnym i z zasadą sodową, wiedząc, że głównym produktem reakcji tego tlenku ze stężonym wodnym roztworem NaOH jest związek kompleksowy (hydroksokompleks), w którym liczba koordynacyjna jonu centralnego wynosi 6.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 10.

2008 czerwiec

Poniżej przedstawiono opisy wybranych metod otrzymywania trzech tlenków.

Zadanie 10.

Tlenki te różnią się charakterem chemicznym, co można wykazać, badając ich zachowanie wobec wody, kwasów i zasad.

Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji otrzymywania tlenków (I – III) opisanymi metodami.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 11.

2008 czerwiec

Poniżej przedstawiono opisy wybranych metod otrzymywania trzech tlenków.

Zadanie 11.

Tlenki te różnią się charakterem chemicznym, co można wykazać, badając ich zachowanie wobec wody, kwasów i zasad.

a) Uzupełnij tabelę, wpisując wzory tlenków wymienionych w informacji do zadania, których zachowanie wobec wody, kwasu i zasady przedstawiono poniżej.

Zadanie 11.

b) Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji tlenku reagującego z kwasem solnym i z zasadą sodową, wiedząc, że głównym produktem reakcji tego tlenku ze stężonym wodnym roztworem NaOH jest związek kompleksowy (hydroksokompleks), w którym liczba koordynacyjna jonu centralnego wynosi 6.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 1.

2008 maj

Przeanalizuj położenie selenu w układzie okresowym i określ podstawowe właściwości tego pierwiastka. Uzupełnij poniższą tabelę.

Zadanie 1.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 3.

2008 maj

Poniżej przedstawiono ciąg przemian.

Zadanie 3.

Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji oznaczonych numerami 1, 2 i 3.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 8.

2008 maj

Uzupełnij poniższą tabelę, określając stopień utlenienia manganu w tlenkach, których wzory podano w tabeli, oraz charakter chemiczny tych tlenków.

Zadanie 8.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Ogniwo cynkowo kobaltowe.

Arkusz maturalny z chemii rozszerzonej maj 2008

Zbudowano ogniwo według schematu przedstawionego na poniższym rysunku.

Ogniwo cynkowo kobaltowe.

Wskaż metal (cynk lub kobalt), który jest silniejszym reduktorem.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 5.

2007 czerwiec

Poniżej scharakteryzowano dwa pierwiastki: A i B.

Pierwiastek A jest metalem lekkim, srebrzystym, kowalnym. Bardzo dobrze przewodzi ciepło i prąd elektryczny. Jest składnikiem lekkich stopów, np. elektronu, stosowanego do wyrobu części samolotów. Znajduje też zastosowanie do produkcji opakowań i folii. Jego minerał o nazwie korund jest bardzo trwały i ma duże znaczenie techniczne. Barwne odmiany korundu to rubiny, szafiry i topazy.

Pierwiastek B jest ciałem stałym, twardym i kruchym. Zalicza się go do półprzewodników. Stosowany jest do produkcji stopów z żelazem, a także tranzystorów i ogniw fotoelektrycznych. Należy do grup pierwiastków najczęściej występujących w skorupie ziemskiej. Jego najważniejszy związek występujący w przyrodzie w bardzo dużych ilościach to kwarc.

Podaj nazwy opisanych pierwiastków.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • …
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q