DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Bloki s.p.d

wyszukiwanie zadań

Zadanie 18.

2011 sierpień

W celu zbadania właściwości związków chromu przeprowadzono następujące doświadczenia:

I Roztwór o barwie żółtej zakwaszono roztworem kwasu siarkowego(VI).
II Do otrzymanego roztworu dodano niewielką ilość pyłu cynkowego i zaobserwowano,
że roztwór zmienił barwę na zieloną. Zaszła reakcja przedstawiona równaniem:

Zadanie 18.

III Następnie do powstałego roztworu wkroplono wodny roztwór wodorotlenku sodu, obserwując powstanie szarozielonego osadu.
IV Po dodaniu kolejnych porcji roztworu wodorotlenku sodu nastąpiło rozpuszczenie osadu i powstał związek chromu o liczbie koordynacyjnej 6.

Uzupełnij schemat ciągu przemian, wpisując wzory jonów zawierających chrom i wzór związku chemicznego chromu otrzymanego w wyniku reakcji III.

Zadanie 18.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 19.

2011 sierpień

W celu zbadania właściwości związków chromu przeprowadzono następujące doświadczenia:

I Roztwór o barwie żółtej zakwaszono roztworem kwasu siarkowego(VI).
II Do otrzymanego roztworu dodano niewielką ilość pyłu cynkowego i zaobserwowano,
że roztwór zmienił barwę na zieloną. Zaszła reakcja przedstawiona równaniem:

Zadanie 19.

III Następnie do powstałego roztworu wkroplono wodny roztwór wodorotlenku sodu, obserwując powstanie szarozielonego osadu.
IV Po dodaniu kolejnych porcji roztworu wodorotlenku sodu nastąpiło rozpuszczenie osadu i powstał związek chromu o liczbie koordynacyjnej 6.

a) Napisz w formie jonowej skróconej równanie reakcji I.
b) Napisz, co można zaobserwować podczas reakcji I. Podaj barwę roztworu przed reakcją i po reakcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 20.

2011 sierpień

W celu zbadania właściwości związków chromu przeprowadzono następujące doświadczenia:

I Roztwór o barwie żółtej zakwaszono roztworem kwasu siarkowego(VI).
II Do otrzymanego roztworu dodano niewielką ilość pyłu cynkowego i zaobserwowano, że roztwór zmienił barwę na zieloną. Zaszła reakcja przedstawiona równaniem:

Zadanie 20.

III Następnie do powstałego roztworu wkroplono wodny roztwór wodorotlenku sodu, obserwując powstanie szarozielonego osadu.
IV Po dodaniu kolejnych porcji roztworu wodorotlenku sodu nastąpiło rozpuszczenie osadu i powstał związek chromu o liczbie koordynacyjnej 6.

Podaj numer, którym oznaczono na schemacie reakcję utleniania i redukcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 21.

2011 sierpień

Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w odpowiednie miejsca wzory tlenków i wodorotlenków wybrane spośród następujących:

Zadanie 21.

Wzory: …………………………….. przedstawiają tlenki o charakterze zasadowym.
Charakter amfoteryczny wykazują wodorotlenki o wzorach: ……………………..

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 4.

2011 czerwiec

Pierwiastki X i Y leżą w tej samej grupie układu okresowego, przy czym jeden znajduje się w trzecim, a drugi w piątym okresie. Elektroujemność pierwiastka X jest większa niż elektroujemność pierwiastka Y. Oba pierwiastki tworzą związki z wodorem, których wartości temperatury topnienia i wrzenia (pod ciśnieniem atmosferycznym) podano w tabeli.

Zadanie 4.

Wodorki obu pierwiastków rozpuszczają się w wodzie, tworząc roztwory o odczynie kwasowym.

a) Na podstawie danych zawartych w tabeli określ stan skupienia wodorków obu pierwiastków w temperaturze pokojowej i pod ciśnieniem atmosferycznym.

Zadanie 4.

Najwyższy stopień utlenienia pierwiastków X i Y jest taki sam. Tlenek, w którym pierwiastek X przyjmuje swój najwyższy stopień utlenienia, jest bezwodnikiem kwasu bardzo mocnego, zaś analogiczny tlenek pierwiastka Y jest bezwodnikiem kwasu bardzo słabego.

b) Korzystając z powyższych informacji, napisz, w którym okresie leży pierwiastek X, a w którym pierwiastek Y, oraz określ przynależność obu pierwiastków do konfiguracyjnego (energetycznego) bloku układu okresowego (s, p lub d).

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 4.

2010 sierpień

Tlenki o podanych wzorach:

Zadanie 4.

różnią się zachowaniem wobec wody, kwasów i zasad.

Uzupełnij poniższą tabelę, wpisując w każdy wiersz wzór jednego z wymienionych w informacji tlenków.

Zadanie 4.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 5.

2010 sierpień

Tlenki o podanych wzorach:

Zadanie 5.

różnią się zachowaniem wobec wody, kwasów i zasad.

Określ charakter chemiczny tlenku cynku. Napisz w formie jonowej skróconej równania reakcji tego tlenku z kwasem solnym oraz wodnym roztworem wodorotlenku sodu, wiedząc, że w jednej z tych reakcji powstaje związek kompleksowy o liczbie koordynacyjnej równej 4.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 1.

2010 czerwiec

Powłoki walencyjne atomów trzech pierwiastków I, II i III mają w stanie podstawowym następujące konfiguracje elektronowe:

Zadanie 1.

a) Podaj symbole tych pierwiastków.
b) Określ blok konfiguracyjny (energetyczny) s, p lub d układu okresowego, do którego należy pierwiastek II.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 20.

2010 czerwiec

Poniżej przedstawiono wzór cząsteczki chloru oraz wzory jonów zawierających chlor.

Zadanie 20.

Z powyższego zbioru wybierz wzory tych drobin, które w reakcjach utleniania i redukcji mogą być wyłącznie utleniaczami, wyłącznie reduktorami oraz utleniaczami lub reduktorami (wypełnij tabelę).

Zadanie 20.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 3.

2010 maj

Poniżej podano wzory pięciu związków chemicznych.

Zadanie 3.

Podkreśl te wzory, które przedstawiają związki chemiczne występujące w postaci kryształów jonowych (tak jak chlorek sodu), a nie zbiorów cząsteczek.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 4.

2010 maj

Chlor tworzy tlenki, w których przyjmuje różne stopnie utlenienia. Tlenek, w którym chlor występuje na najwyższym stopniu utlenienia, otrzymuje się w reakcji odwodnienia (dehydratacji) kwasu chlorowego zawierającego chlor na tym samym stopniu utlenienia.

Napisz równanie reakcji otrzymywania tego tlenku powyższą metodą.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 19.

2010 maj

Wilgotne powietrze stanowi środowisko korozyjne, w którym metalowe przedmioty narażone są na zniszczenie. Metale można chronić przed korozją przez powlekanie ich powierzchni innymi metalami. Jeżeli w tym celu zastosuje się metal o potencjale większym od potencjału metalu chronionego (powłoka katodowa), pełne zabezpieczenie uzyskuje się tylko wówczas, gdy powłoka jest całkowicie szczelna. Jeżeli natomiast zastosuje się powłokę wykonaną z metalu o potencjale mniejszym od potencjału metalu hronionego (powłoka anodowa), jej uszkodzenie nie powoduje korozji metalu podłoża.
O charakterze danej powłoki metalicznej na stali można wnioskować, porównując wartości standardowych potencjałów odpowiednich elektrod typu

Zadanie 19.

Oceń, który metal (cynk czy miedź) powinien być zastosowany do ochrony przed korozją w wilgotnym powietrzu stalowego przedmiotu narażonego na zarysowania.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 1.

2009 czerwiec

Dwa pierwiastki chemiczne X i Y leżą w dwóch sąsiadujących ze sobą okresach układu okresowego i należą do dwóch różnych bloków konfiguracyjnych. Związek chemiczny tych pierwiastków jest substancją o znacznym udziale wiązania jonowego.

Spośród następujących pierwiastków: wodór, tlen, magnez i glin wybierz parę, która spełnia warunki podane w informacji, i napisz wzór związku utworzonego przez te pierwiastki.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 4.

2009 czerwiec

Przeanalizuj położenie magnezu i wapnia w układzie okresowym pierwiastków, a następnie spośród zdań podanych poniżej wybierz te, które są prawdziwe, i napisz ich numery.

1. Reaktywność wapnia jest większa niż reaktywność magnezu.
2. Magnez jest silniejszym reduktorem niż wapń.
3. Udział wiązania jonowego w MgO jest mniejszy niż w CaO.
4. Atom wapnia wykazuje mniejszą zdolność do oddawania elektronów niż atom magnezu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 12.

2009 czerwiec

Cyna w związkach chemicznych przyjmuje stopień utlenienia II lub IV. W reakcji cyny z gorącym, stężonym kwasem siarkowym(VI) wydziela się inny gaz niż w reakcji tego metalu z gorącym, stężonym kwasem solnym. Sole powstające w tych dwóch reakcjach różnią się nie tylko rodzajem anionu, ale również stopniem utlenienia cyny

Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji opisanych w informacji.

Równanie reakcji cyny z kwasem siarkowym(VI):
Równanie reakcji cyny z kwasem solnym:

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q