DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Kręgowce

wyszukiwanie zadań

Zadanie 22.

2008 marzec

W tabeli zestawiono niektóre cechy budowy układu pokarmowego trzech rodzajów ssaków oznaczonych literami A, B i C.

Zadanie 22.

Podaj, który wiersz tabeli (A, B czy C) zawiera informacje dotyczące układu pokarmowego krowy (przeżuwacza). Uzasadnij swój wybór, podając jedną cechę tego układu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 1.

2007 czerwiec

Poniżej wymieniono w przypadkowej kolejności elementy budowy ucha człowieka, służące do odbierania, przekazywania i przetwarzania bodźców dźwiękowych.

1. kosteczki słuchowe (młoteczek, kowadełko, strzemiączko)
2. przewód słuchowy zewnętrzny
3. błona bębenkowa
4. małżowina uszna
5. komórki słuchowe – narząd Cortiego
6. błona okienka owalnego ślimaka

a) Uporządkuj i zapisz (posługując się cyframi 1-6) wymienione elementy budowy ucha w kolejności zgodnej z drogą dźwięku w uchu.
b) Podaj numer struktury ucha (spośród 1-6), będącej receptorem bodźców dźwiękowych.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 20.

2007 czerwiec

Na schemacie przedstawiono jeden ze sposobów osmoregulacji u ryb.

Zadanie 20.

Uzasadnij dwoma argumentami, że na schemacie przedstawiono sposób osmoregulacji ryby słodkowodnej.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 22.

2007 czerwiec

W tabeli zestawiono niektóre cechy budowy układu pokarmowego trzech rodzajów ssaków oznaczonych literami A, B i C.

Zadanie 22.

Podaj, który wiersz tabeli (A, B czy C) zawiera informacje dotyczące układu pokarmowego krowy (przeżuwacza). Uzasadnij swój wybór, podając jedną cechę tego układu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 20.

2007 maj

Samice większości gatunków komarów atakują duże ssaki, w tym również człowieka, aby pobrać porcję krwi. Na wykresach przedstawiono wyniki pomiarów wilgotności powietrza i aktywności samic komarów atakujących grupę ludzi mierzone co 3 godziny od godziny 6.00 do 21.00 w ciągu jednej doby.

Zadanie 20.

Sformułuj hipotezę badawczą dotyczącą aktywności samic komarów potwierdzoną przedstawionymi wynikami badań.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 21.

2007 maj

Samice większości gatunków komarów atakują duże ssaki, w tym również człowieka, aby pobrać porcję krwi. Na wykresach przedstawiono wyniki pomiarów wilgotności powietrza i aktywności samic komarów atakujących grupę ludzi mierzone co 3 godziny od godziny 6.00 do 21.00 w ciągu jednej doby.

Zadanie 21.

a) Określ znaczenie pobranej krwi ssaka dla samicy komara.
b) Podaj przykład negatywnego skutku dla człowieka pobierania jego krwi przez komara.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 39.

2007 maj

Uporządkuj wymienione poniżej zwierzęta, wpisując ich nazwy w odpowiednie miejsca na osi czasu, tak aby odzwierciedlały kolejność pojawiania się tych zwierząt na Ziemi.

Zadanie 39.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 2.

2006 listopad

Na schemacie przedstawiono budowę tkanki mięśniowej poprzecznie prążkowanej kręgowców.

Zadanie 2.

a) Podaj jedną, widoczną na schemacie, cechę budowy tej tkanki związaną z wykonywaniem skurczów.
b) Wykaż związek podanej cechy budowy tej tkanki ze zdolnością do wykonywania skurczów.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 17.

2006 listopad

Na rysunku przedstawiono przekrój przez głowę ryby. Strzałki oznaczają kierunek przepływu wody.

Zadanie 17.

a) Podaj nazwę procesu, który zachodzi w skrzelach.
b) Podaj nazwy dwóch opisanych na rysunku elementów budowy, które usprawniają przebieg tego procesu w środowisku wodnym.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 18.

2006 listopad

Na rysunkach przedstawiono stosunek powierzchni do objętości ciała u trzech ssaków. Zwierzęta te żyją w tych samych warunkach środowiska.

Zadanie 18.

Określ zależność między względną utratą ciepła przez powierzchnię ciała ssaków a stosunkiem powierzchni do objętości ciała.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 27.

2006 listopad

Na schemacie przedstawiono głowy tzw. zięb Darwina zamieszkujących poszczególne wyspy Archipelagu Galapagos.

Zadanie 27.

Określ dwie przyczyny, które spowodowały radiację adaptatywną zięb na wyspach Archipelagu Galapagos.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 31.

2006 listopad

Geny ludzkie kodujące czynnik krzepliwości krwi wprowadzono do zapłodnionych komórek jajowych owcy. Samice, które wyhodowano z tych komórek jajowych, produkowały mleko, w którym znajdował się w dużych ilościach ludzki czynnik krzepnięcia. Czynnik ten w czystej postaci można łatwo wydzielić z mleka.

a) Podaj nazwę, którą określa się organizmy uzyskane w opisany sposób.
b) Podaj po jednym przykładzie praktycznego wykorzystania tego rodzaju organizmów w rolnictwie i w medycynie.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 9.

2006 czerwiec

Żołądek właściwy (trawieniec) zwierzęcia przeżuwającego poprzedzają inne komory.

Zadanie 9. Zadanie 9.

a) Podaj, jaką rolę pełni żwacz.
b) Uzasadnij, dlaczego krowę zaliczamy do zwierząt przeżuwających.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 10.

2006 czerwiec

Na schemacie przedstawiono budowę skrzeli ryby i działanie układu wymiany przeciwprądowej.

Zadanie 10.

a) Wyjaśnij, jakie znaczenie ma przeciwprądowy mechanizm przepływu wody przez skrzela.
b) Uzasadnij, dlaczego oddychanie za pomocą skrzeli jest niemożliwe w środowisku lądowym.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 14.

2006 czerwiec

Na schematach przedstawiono układy krążenia charakterystyczne dla pewnych grup systematycznych zwierząt.

Zadanie 14. Zadanie 14.

a) Określ, dla jakich gromad zwierząt charakterystyczne są przedstawione schematy układu krążenia (A, B ).
b) Uzasadnij przyporządkowanie układów do odpowiednich grup taksonomicznych zwierząt.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q