DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Cukry

wyszukiwanie zadań

Zadanie 34.

2009 czerwiec

Napisz, stosując wzory sumaryczne, równanie reakcji hydrolizy maltozy prowadzonej w środowisku o odczynie kwasowym. Określ, czy powstały w tej reakcji produkt jest ketoheksozą czy aldoheksozą.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 33.

2009 maj

W celu porównania właściwości glukozy, etan-1,2-diolu, etanolu oraz sacharozy wykonano następujące doświadczenie.

Etap 1. Tę część doświadczenia przeprowadzono w temperaturze pokojowej zgodnie z poniższym schematem

Zadanie 33.

Objawy reakcji zaobserwowano w probówkach I, II i IV.

Etap 2. Zawartość każdej probówki dodatkowo zalkalizowano i ogrzano. Stwierdzono, że w jednej probówce powstał ceglastoczerwony osad.

Przeanalizuj przebieg pierwszego etapu doświadczenia.

a) Wyjaśnij, porównując budowę cząsteczek związków, które znajdowały się w probówkach I – IV, dlaczego w probówce III nie zaszła reakcja chemiczna.
b) Opisz zmiany, jakie zaobserwowano w probówkach I, II i IV.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 34.

2009 maj

W celu porównania właściwości glukozy, etan-1,2-diolu, etanolu oraz sacharozy wykonano następujące doświadczenie.

Etap 1. Tę część doświadczenia przeprowadzono w temperaturze pokojowej zgodnie z poniższym schematem.

Zadanie 34.

Objawy reakcji zaobserwowano w probówkach I, II i IV.

Etap 2. Zawartość każdej probówki dodatkowo zalkalizowano i ogrzano. Stwierdzono, że w jednej probówce powstał ceglastoczerwony osad

Podaj numer probówki, w której w drugim etapie doświadczenia powstał ceglastoczerwony osad Cu2O.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 23.

2009 styczeń

Przeprowadzono identyfikację roztworów: glukozy, sacharozy, laktozy i skrobi, wykonując szereg doświadczeń.

Na podstawie przedstawionych niżej wyników doświadczeń, ustal i wpisz do tabeli nazwy zidentyfikowanych związków.

Zadanie 23.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 24.

2009 styczeń

a) Uzupełnij poniższy schemat, wpisując w odpowiednie miejsca „H” i „OH” tak, aby utworzyć wzór D-glukozy w projekcji Fischera.

Zadanie 24.

b) Zaprojektuj doświadczenie pozwalające udowodnić, że cząsteczki glukozy zawierają grupy hydroksylowe przy sąsiednich atomach węgla.
Wybierz odczynnik spośród:

Zadanie 24.

Napisz, jakie obserwacje potwierdzą obecność grup hydroksylowych przy sąsiednich atomach węgla.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 23.

2008 czerwiec

Przeprowadzono identyfikację roztworów: glukozy, sacharozy, laktozy i skrobi, wykonując szereg doświadczeń.

Na podstawie przedstawionych niżej wyników doświadczeń, ustal i wpisz do tabeli nazwy zidentyfikowanych związków.

Zadanie 23.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 24.

2008 czerwiec

a) Uzupełnij poniższy schemat, tworząc wzór D-glukozy w projekcji Fischera.

Zadanie 24.

b) Zaprojektuj doświadczenie pozwalające udowodnić, że cząsteczki glukozy zawierają grupy hydroksylowe przy sąsiednich atomach węgla. Wybierz odczynnik spośród:

Zadanie 24.

Napisz, jakie obserwacje potwierdzą obecność grup hydroksylowych przy sąsiednich atomach węgla.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 23.

2007 maj

Badano działanie świeżo sporządzonego wodorotlenku miedzi(II) na próbki roztworów
wodnych etanolu, etanalu, glicerolu i glukozy. Obserwacje zestawiono w tabeli.

Przeanalizuj zestawione poniżej obserwacje i wpisz do tabeli nazwy substancji, które były
w próbkach oznaczonych numerami 1, 2, 3 i 4.

Zadanie 23.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 25.

2006 czerwiec

Przeprowadzono doświadczenia zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 25.

Zapisz, jakich obserwacji dokonano po dodaniu świeżo sporządzonej zawiesiny Cu(OH)2 do probówek I i III.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 26.

2006 czerwiec

Przeprowadzono doświadczenia zilustrowane poniższym rysunkiem.

Zadanie 26.

Po dodaniu świeżo sporządzonej zawiesiny Cu(OH)2 do probówek I, II i III, probówki te ogrzano.

Wyjaśnij, dlaczego po ogrzaniu zawartości probówek ceglastopomarańczowy osad wytrącił się tylko w probówkach II i III, a nie wytrącił się w probówce I.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 51.

2006 maj

W chemii żywności ważnymi reakcjami są reakcje fermentacji. Poniżej przedstawiono schematyczny zapis przebiegu fermentacji alkoholowej i fermentacji mlekowej.

Zadanie 51.

Uzupełnij poniższy schemat, tak aby przedstawiał on wzory pary enancjomerów kwasu mlekowego.

Zadanie 51.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 53.

2006 maj

Opisz, w jaki sposób można doświadczalnie sprawdzić obecność skrobi w bulwach ziemniaków, mając do dyspozycji wodę bromową i wodny roztwór jodku potasu. Podaj opis słowny wykonania doświadczenia oraz obserwacje, dotyczące wykrywania skrobi w bulwach ziemniaków.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Enancjomery etanolu.

Arkusz maturalny z chemii rozszerzonej maj 2006

W chemii żywności ważnymi reakcjami są reakcje fermentacji. Poniżej przedstawiono schematyczny zapis przebiegu fermentacji alkoholowej i fermentacji mlekowej.

Enancjomery etanolu.

Określ, czy etanol może występować w formach enancjomerów. Odpowiedź uzasadnij.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 50.

2005 grudzień

Zaprojektuj doświadczenie pozwalające odróżnić wodne roztwory glukozy i sacharozy. W tym celu:

a) wybierz potrzebny(e) odczynnik(i) spośród:

Zadanie 50.

b) opisz słownie przebieg doświadczenia,

c) zapisz przewidywane obserwacje,

d) na podstawie obserwacji sformułuj wniosek pozwalający na odróżnienie obu roztworów.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Fragment łańcucha celulozy.

Arkusz maturalny z chemii rozszerzonej 2018 nowa formuła

Poniżej przedstawiono dwuczłonowy fragment łańcucha celulozy.

Fragment łańcucha celulozy.

Celuloid jest tworzywem otrzymywanym przez reakcję celulozy z kwasem azotowym(V),
w której wyniku estryfikacji ulegają dwie grupy hydroksylowe każdej jednostki glukozowej:
połączone z drugim i szóstym atomem węgla jednostki glukozowej.

Fragment łańcucha celulozy.

Uzupełnij poniższy schemat, tak aby otrzymać wzór jednoczłonowego fragmentu
łańcucha opisanego diazotanu(V) celulozy.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q