DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Arkusz maturalny z chemii podstawowej maj 2016

wyszukiwanie zadań

Zadanie 17

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 17. (2 pkt)

Wykonano doświadczenie, którego przebieg zilustrowano na poniższym rysunku.

Zadanie 17

17.1. Napisz w formie cząsteczkowej równanie reakcji, która zaszła w probówce.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

17.2. Określ odczyn roztworu otrzymanego w tym doświadczeniu.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 18

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 18. (1 pkt)

Uzupełnij tabelę – wpisz wzory wszystkich tlenków o podanych właściwościach. Tlenki
wybierz spośród następujących:

Zadanie 18

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 19

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 19. (1 pkt)

W poniższej tabeli zestawiono wartości pH różnych roztworów.

Zadanie 19

Spośród wymienionych powyżej wybierz roztwór o odczynie najsilniej kwasowym.

Roztwór o odczynie najsilniej kwasowym: ………………………………………………………………………

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 20

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 20. (2 pkt)

Scharakteryzuj metan i tlenek węgla(IV) w temperaturze pokojowej i pod ciśnieniem
atmosferycznym. Wybierz ich właściwości spośród podanych poniżej i wpisz je
(zgodnie z podanym przykładem) w odpowiednie kolumny tabeli.

Zadanie 20

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 21

2018 MAJ PODSTAWA

Zadanie 21. (4 pkt)

Po wprowadzeniu rtęci do stężonego gorącego roztworu kwasu siarkowego(VI) zachodzi
reakcja opisana poniższym schematem:

Zadanie 21

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 22

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 22. (1 pkt)

Napisz wzory półstrukturalne (grupowe) dwóch węglowodorów będących izomerami
związku o wzorze:

Zadanie 22

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 23

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 23. (2 pkt)

Reakcja całkowitego spalania etanu przebiega zgodnie z równaniem:

Zadanie 23

Oblicz objętość, jaką zajmie w warunkach normalnych tlen potrzebny do całkowitego
spalenia 90,0 gramów etanu.

Zadanie 23

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 24

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 24. (1 pkt)

Wpisz do tabeli nazwy systematyczne związków organicznych o podanych wzorach.

Zadanie 24

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 25

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 25. (2 pkt)

Przeprowadzono doświadczenie, którego przebieg zilustrowano na rysunku.

Zadanie 25

25.1. Wskaż probówkę, w której zaszła reakcja chemiczna.

Reakcja zaszła w probówce numer: ……………..

25.2. Napisz w formie jonowej skróconej równanie tej reakcji.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 26

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 26. (1 pkt)

Przeprowadzono doświadczenie zilustrowane poniższym schematem.

Zadanie 26

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 27

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 27. (3 pkt)

Do podanych substratów dopisz wzory produktów, tak aby otrzymać równania reakcji.
Zastosuj wzory półstrukturalne (grupowe) produktów organicznych.

Zadanie 27

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 28

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 28. (2 pkt)

Zaprojektuj doświadczenie, którego przebieg umożliwi odróżnienie etanolu od glicerolu
(propano-1,2,3-triolu).

Zadanie 28

28.1. Uzupełnij schemat doświadczenia. Wpisz nazwę odczynnika wybranego spośród
następujących:

− woda bromowa

Zadanie 28

− świeżo wytrącony wodorotlenek miedzi(II)

Zadanie 28

28.2. Opisz obserwowane w czasie doświadczenia zmiany, potwierdzające obecność
etanolu w probówce I i glicerolu w probówce II (uzupełnij tabelę).

Zadanie 28

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 29

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 29. (1 pkt)

Kwas acetylosalicylowy (znany pod handlową nazwą „aspiryna”) to pochodna kwasu
salicylowego, którą można otrzymać w wyniku przemiany opisanej poniższym schematem.

Zadanie 29

Oceń, czy poniższe informacje są prawdziwe. Zaznacz P, jeśli informacja jest
prawdziwa, albo F – jeśli jest fałszywa.

Zadanie 29

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 30

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 30. (3 pkt)

Przeanalizuj poniższe schematy trzech reakcji chemicznych i wpisz brakujące wzory
oraz uzupełnij współczynniki stechiometryczne. Związki organiczne przedstaw
za pomocą wzorów półstrukturalnych (grupowych).

Zadanie 30

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 31

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 31

Zadanie 31. (1 pkt)

Określ, czy reakcja fotosyntezy jest endoenergetyczna, czy – egzoenergetyczna.

……………………………………………………………………………………………………………………………………

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • 2
  • 3
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q