DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Bloki s.p.d

wyszukiwanie zadań

Zadanie 8.

2007 czerwiec

W celu określenia charakteru chemicznego tlenków SiO2 i ZnO przeprowadzono doświadczenie, które ilustruje poniższy rysunek.

Zadanie 8.

Podaj numery próbówek, w których przebiegały reakcje chemiczne, i określ charakter chemiczny tlenków SiO2 i ZnO.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 2.

2007 maj

Uzupełnij poniższą tabelę, wpisując stopnie utlenienia, jakie przyjmuje siarka w związkach chemicznych i jonach o podanych niżej wzorach.

Zadanie 2.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 7.

2007 maj

Tlenek cynku nie reaguje z wodą, ale reaguje z kwasami i z zasadami. W reakcji tlenku cynku z roztworem wodorotlenku sodu powstaje związek kompleksowy, w którym cynk ma liczbę koordynacyjną równą 4.

Korzystając z powyższej informacji, określ charakter chemiczny tego tlenku. Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji tlenku cynku z kwasem solnym oraz z wodorotlenkiem sodu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 12.

2007 maj

W przyrodzie występuje kilka minerałów tytanu. Najważniejsze z nich to ilmenit (FeTiO3) i rutyl (TiO2). Czysty metal otrzymuje się z rutylu podczas ogrzewania z węglem i chlorem, w wyniku czego powstaje chlorek tytanu(IV) i tlenek węgla(II). W drugim etapie chlorek tytanu(IV) ogrzewa się w odpowiednich warunkach z magnezem.
Czysty tytan lub jego stop o składzie masowym 85% Ti, 8% Al, 7% V stosowny jest np. do wytwarzania implantów.

Na podstawie powyższego tekstu napisz równania reakcji przebiegających podczas otrzymywania czystego tytanu.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 14.

2007 maj

Zaproponuj dwuetapową metodę otrzymywania tlenku miedzi(II) z roztworu chlorku miedzi(II), pisząc schemat procesu. W schemacie uwzględnij reagenty i warunki przeprowadzenia reakcji.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 3.

2006 listopad

Położenie pierwiastka w układzie okresowym pozwala wnioskować o aktywności pierwiastka oraz o właściwościach kwasowo-zasadowych jego tlenków.

Porównując położenie glinu, magnezu, potasu i sodu w układzie okresowym, wybierz spośród nich metal najbardziej aktywny i napisz równanie reakcji tego metalu z wodą.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 4.

2006 listopad

Położenie pierwiastka w układzie okresowym pozwala wnioskować o aktywności pierwiastka oraz o właściwościach kwasowo-zasadowych jego tlenków.

Uszereguj tlenki, których wzory podano niżej, według wzrostu ich charakteru zasadowego.

Zadanie 4.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 11.

2006 listopad

Przeprowadzono doświadczenie, którego przebieg zilustrowano poniżej.

Zadanie 11.

W naczyniu I po pewnym czasie niebieski roztwór odbarwił się, a żelazo pokryło się
brunatnoczerwonym nalotem, natomiast w naczyniu II nie zaobserwowano żadnych zmian.

Napisz w formie jonowej skróconej równanie zachodzącej reakcji oraz na podstawie podanych obserwacji sformułuj wniosek, w którym porównasz aktywność żelaza i miedzi.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 41.

2004 grudzień

Badając charakter chemiczny tlenków analizuje się przebieg reakcji z wodą, z kwasem i z zasadą.

Ustal, która ze schematycznie zapisanych reakcji możliwa jest w przypadku podanych tlenków: CaO, ZnO, NO. W tabeli wpisz znak X w odpowiednim miejscu.

Zadanie 41.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 48.

2004 grudzień

Węgiel tworzy dwa tlenki: tlenek węgla(II) i tlenek węgla(IV).

Podaj dwie właściwości (jedną fizyczną, jedną chemiczną) tlenku węgla(II), które odróżniają go od tlenku węgla(IV).

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 53.

2004 grudzień

W czterech probówkach umieszczono różne tlenki. Wszystkie są ciałami stałymi. Przeprowadzono doświadczenie pokazane na rysunku i stwierdzono, że wszystkie tlenki uległy rozpuszczeniu.

Zadanie 53.

Na podstawie tej obserwacji zakwalifikuj podane tlenki do odpowiednich grup.

Zadanie 53.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 54.

2004 grudzień

Podaj właściwości chemiczne glinu na przykładzie zachowania wobec tlenu i kwasu solnego.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Diagram fazowy tlenku węgla(IV)

Arkusz maturalny z chemii rozszerzonej maj 2019 nowa formuła

Poniższy diagram fazowy tlenku węgla(IV) przedstawia wartości temperatury i ciśnienia,
w których CO2 występuje w różnych fazach: w stanie stałym, ciekłym lub gazowym. Linie
ciągłe określają warunki temperatury i ciśnienia, w których istnieje trwała równowaga między dwiema fazami. W punkcie oznaczonym symbolem P3 (T = 216 K i p = 5100 hPa) CO2 występuje w trzech fazach znajdujących się w stanie równowagi.

Diagram fazowy tlenku węgla(IV)

Oceń, czy podane poniżej informacje są prawdziwe. Zaznacz P, jeśli informacja jest prawdziwa, albo F – jeśli jest fałszywa.

Diagram fazowy tlenku węgla(IV)

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

W kolbach oznaczonych numerami I, II i III umieszczono w przypadkowej kolejności próbki cynku, magnezu i glinu.

Arkusz maturalny z chemii rozszerzonej maj 2019 nowa formuła

Cynk, magnez i glin w opisanych poniżej doświadczeniach ulegają przemianom zilustrowanym następującymi schematami:

W kolbach oznaczonych numerami I, II i III umieszczono w przypadkowej kolejności próbki cynku, magnezu i glinu.

W kolbach oznaczonych numerami I, II i III umieszczono w przypadkowej kolejności próbki cynku, magnezu i glinu. W każdej kolbie była próbka innego metalu. Na te metale podziałano kwasem solnym. Opisane doświadczenie zilustrowano poniższym schematem.

W kolbach oznaczonych numerami I, II i III umieszczono w przypadkowej kolejności próbki cynku, magnezu i glinu.

Podczas opisanego doświadczenia w każdej kolbie metal uległ całkowitemu roztworzeniu
i powstały klarowne, bezbarwne roztwory chlorków badanych metali. Przebiegowi wszystkich
reakcji towarzyszyło wydzielanie się bezbarwnego gazu.

Spośród czynności, których nazwy podano poniżej, wybierz tę, którą należy wykonać jako pierwszą w celu wyodrębnienia z każdej mieszaniny poreakcyjnej (powstałej podczas opisanego doświadczenia) jonowego produktu reakcji. Podkreśl jej nazwę.

Napisz w formie jonowej skróconej równanie reakcji glinu z kwasem solnym.
……………………………………………………………………………………………………………………………………

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Przeprowadzono doświadczenie, w którym do probówki I wlano kwas solnyo pH = 2, a do probówki II – wodny roztwór kwasu octowego (etanowego) o pH = 2.

Arkusz maturalny z chemii rozszerzonej maj 2019 nowa formuła

Przeprowadzono doświadczenie, w którym do probówki I wlano kwas solny
o pH = 2, a do probówki II – wodny roztwór kwasu octowego (etanowego) o pH = 2. Roztwory miały temperaturę 298 K. Następnie do obu probówek dodano po 1 gramie pyłu cynkowego.
Opisane doświadczenie zilustrowano poniższym schematem.

Przeprowadzono doświadczenie, w którym do probówki I wlano kwas solnyo pH = 2, a do probówki II – wodny roztwór kwasu octowego (etanowego) o pH = 2.

Oceń, czy podane poniżej informacje są prawdziwe. Zaznacz P, jeśli informacja jest prawdziwa, albo F – jeśli jest fałszywa.

Przeprowadzono doświadczenie, w którym do probówki I wlano kwas solnyo pH = 2, a do probówki II – wodny roztwór kwasu octowego (etanowego) o pH = 2.

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q