DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Arkusz maturalny z chemii podstawowej maj 2016

wyszukiwanie zadań

Zadanie 1

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 1. (1 pkt)

Pierwiastek X występuje w przyrodzie w postaci mieszaniny dwóch izotopów, których liczby
masowe są równe 35 i 37.
Uzupełnij poniższą tabelę – określ liczbę elektronów w atomach obu izotopów
pierwiastka X oraz liczbę neutronów w jądrach atomowych tych izotopów.

Zadanie 1

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 2

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 2. (1 pkt)

Końcowym produktem szeregu promieniotwórczego uranowo-radowego jest trwały izotop
ołowiu 206Pb. Jądro 206Pb powstaje w wyniku emisji cząstki α przez jądro izotopu innego
pierwiastka.

Podaj symbol tego pierwiastka. Określ liczbę masową A jego izotopu, który uczestniczy
w opisanej przemianie α.

Symbol pierwiastka: ………………….

Liczba masowa izotopu A: ……………………..

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 3

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 3. (1 pkt)

Określ położenie fosforu w układzie okresowym pierwiastków.

Numer grupy: ……………………………………….

Numer okresu: …………………………………………..

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 4

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 4. (1 pkt)

Napisz konfigurację elektronową atomu (w stanie podstawowym) fosforu.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 5

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 5. (1 pkt)

Spośród jonów o wzorach przedstawionych poniżej wybierz wszystkie, których
konfiguracja elektronowa w stanie podstawowym jest taka sama jak konfiguracja
elektronowa atomu neonu w stanie podstawowym. Wzory wybranych jonów podkreśl.

Zadanie 5

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 6

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 6. (2 pkt)

Poniżej przedstawiono fragment uproszczonego układu okresowego pierwiastków.

Zadanie 6

Oceń prawdziwość poniższych informacji w odniesieniu do pierwiastków znajdujących
się w tym fragmencie układu okresowego. Zaznacz P, jeżeli informacja jest prawdziwa,
albo F – jeżeli jest fałszywa.

Zadanie 6

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 7

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 7. (1 pkt)

Przeprowadzono reakcję amoniaku z tlenem zachodzącą według równania:

Zadanie 7

Uzupełnij następujące zdania – wpisz liczbę moli, stosunek masowy oraz stosunek
objętościowy reagentów reakcji przebiegającej zgodnie z powyższym równaniem.

Zadanie 7

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 8

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 8. (2 pkt)

Rozpuszczalność bromku potasu w temperaturze 20 °C jest równa 65 gramów w 100 gramach
wody.

Na podstawie: W. Mizerski, Tablice chemiczne, Warszawa 2003.

Wykonaj obliczenia i oceń, czy można całkowicie rozpuścić 1 mol bromku potasu
w 180 gramach wody w temperaturze 20 °C.

Zadanie 8

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 9

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 9. (1 pkt)

Spośród związków o wzorach przedstawionych poniżej wybierz wszystkie te, które
w wodnych roztworach nie ulegają dysocjacji elektrolitycznej. Podkreśl wzory
wybranych związków.

Zadanie 9

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 10

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 10. (3 pkt)

Do probówki wlano 4 cm3
chlorowanej wody wodociągowej.
Zaprojektuj doświadczenie, które pozwoli potwierdzić obecność anionów chlorkowych
w wodzie wodociągowej.

Zadanie 10

10.1. Korzystając z tabeli rozpuszczalności, wybierz właściwy odczynnik spośród
następujących i podkreśl jego nazwę.

− wodny roztwór chlorku sodu

− wodny roztwór azotanu(V) sodu

− wodny roztwór azotanu(V) srebra

Zadanie 10

10.2. Opisz zmiany, które można zaobserwować po dodaniu do badanej wody
wybranego odczynnika, potwierdzające obecność anionów chlorkowych.

……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………

Zadanie 10

10.3. Napisz w formie jonowej skróconej równanie reakcji, która spowodowała
te zmiany.

……………………………………………………………………………………………………………………………………

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 12

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 12. (2 pkt)

Przeprowadzono doświadczenie zilustrowane poniższym schematem.

Zadanie 12 Zadanie 12

12.1. Podaj numer probówki, w której wydzielił się gaz, oraz numer probówki, w której
wytrącił się niebieski, galaretowaty osad.

Numer probówki, w której wydzielił się gaz: ……………………………………………………………………

Numer probówki, w której wytrącił się niebieski osad: ………………………………………………………

Zadanie 12

12.2. Napisz w formie jonowej skróconej równanie reakcji przebiegającej w probówce I.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 13

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 13. (1 pkt)

W przemyśle wapno gaszone otrzymuje się w dwuetapowym procesie. Najpierw węglan
wapnia poddaje się rozkładowi w temperaturze 1000 o
C. W wyniku tego procesu otrzymuje
się tlenek zwany wapnem palonym, który w procesie gaszenia przekształca się w wapno
gaszone.

Uzupełnij poniższy schemat otrzymywania wapna gaszonego z węglanu wapnia.
W puste (większe) pola wpisz wzory związków chemicznych. W pole umieszczone nad
strzałką oznaczoną numerem 1 wpisz warunki konieczne do przeprowadzenia
przemiany, a w pole nad strzałką oznaczoną numerem 2 wpisz wzór drugiego substratu
przemiany.

Zadanie 13

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 14

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 14

Zadanie 14. (1 pkt)

Oceń, którego katalizatora spośród wymienionych w informacji należy użyć, aby
reakcja rozkładu nadtlenku wodoru w temperaturze T przebiegła z największą
szybkością. Napisz nazwę tego katalizatora.

……………………………………………………………………………………………………………………………………

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 15

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 15

Zadanie 15. (1 pkt)

Przeprowadzono doświadczenie zilustrowane poniższym schematem.

Zadanie 15

Uzupełnij poniższe zdania. W każdym nawiasie wybierz i podkreśl właściwe określenie.

Podczas doświadczenia zaobserwowano wydzielanie (barwnego / bezbarwnego) gazu, który
(dobrze / słabo) rozpuszcza się w wodzie. Po umieszczeniu w probówce z zebranym gazem
tlącego się łuczywka zapala się ono jasnym płomieniem, co świadczy o tym, że otrzymany
gaz (jest palny / podtrzymuje palenie).

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 16

2016 MAJ PODSTAWA

Zadanie 16. (1 pkt)

W poniższej tabeli przedstawiono wartości rozpuszczalności dwóch związków chemicznych
X i Y w wodzie w różnych temperaturach. Wiadomo, że jeden ze związków jest gazem,
a drugi – ciałem stałym.

Zadanie 16

Napisz, który związek jest gazem, i uzasadnij swój wybór.

Gazem jest związek oznaczony literą: ……………………………………………………………………………..

Uzasadnienie: ……………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • 2
  • 3
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q