DWMED
Menu

#

  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Kontakt
logowanie/rejestracja ;
  • Aktualności
  • Biologia
  • Chemia
  • Korepetycje
  • Matury biologia
  • Matury chemia
  • Księgarnia
  • Kontakt
  • ;

Breadcrumbs

  • strona główna
  • /
  • Arkusz maturalny z chemii podstawowej maj 2011

wyszukiwanie zadań

Zadanie 16

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 16

Zadanie 16. (2 pkt)

Napisz w formie cząsteczkowej równania reakcji zachodzących w probówkach I i II.

Probówka I: ………………………………………………………………………………………………………………….

Probówka II: …………………………………………………………………………………………………………………

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 17

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 17

Zadanie 17. (2 pkt)

Powstający w probówce III bezbarwny gaz wprowadzono do zlewki, w której znajdował się wodny roztwór wodorotlenku wapnia.

a) Napisz, co zaobserwowano podczas tego doświadczenia.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

b) Przedstaw w formie cząsteczkowej równanie reakcji zachodzącej w zlewce.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 18

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 18. (3 pkt)

W trzech probówkach oznaczonych numerami I, II i III znajdują się oddzielnie wodne roztwory następujących substancji: NaCl, MgCl2, CuCl2. Przeprowadzono doświadczenie, podczas którego do każdej probówki dodano wodny roztwór NaOH, i w tabeli zanotowano obserwacje.

Zadanie 18

a) Napisz wzór chemiczny substancji, której roztwór znajdował się w probówce III przed dodaniem wodnego roztworu NaOH.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

b) Napisz w formie jonowej skróconej równanie reakcji zachodzącej w probówce I.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

c) Wyjaśnij, dlaczego odparowanie nie jest odpowiednią metodą, którą można zastosować do oddzielenia powstałego w probówce II osadu od pozostałych składników mieszaniny poreakcyjnej.

……………………………………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 19

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 19. (1 pkt)

Poniżej przedstawiono ogólne schematy ilustrujące reakcje całkowitego spalania węglowodorów należących do różnych szeregów homologicznych.

Zadanie 19

Określ, o ile mniej moli tlenu cząsteczkowego zużywa się do całkowitego spalenia 1 mola alkenu niż do całkowitego spalenia 1 mola alkanu o tej samej liczbie atomów węgla w cząsteczce.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 20

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 20

Zadanie 20. (2 pkt)

W reakcji 2-metylopropanu z bromem przebiegającej pod wpływem promieniowania ultrafioletowego powstała mieszanina izomerycznych monobromopochodnych.

Ustal, ile izomerów powstanie w wyniku opisanej przemiany. Napisz wzór półstrukturalny (grupowy) jednego izomeru oraz podaj jego nazwę systematyczną.

Liczba powstałych izomerów: …………………..

Zadanie 20

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 21

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 21

Zadanie 21. (2 pkt)

a) Stosując wzory sumaryczne związków organicznych, napisz równanie reakcji bromu z n-butanem (zmieszanych w stosunku objętościowym 1 : 1) przebiegającej pod wpływem promieniowania ultrafioletowego w temperaturze około 100 ºC.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

b) Podaj wzór półstrukturalny (grupowy) głównego produktu tej przemiany.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 22

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 22

Zadanie 22. (1 pkt)

Spośród przedstawionych poniżej wzorów wybierz i podkreśl ten, który przestawia węglowodór X.

Zadanie 22

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 23

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 23

Zadanie 23. (1 pkt)

Napisz, stosując wzory sumaryczne związków organicznych, równanie reakcji całkowitego uwodornienia węglowodoru X.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 24

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 24

Zadanie 24. (1 pkt)

Oblicz w procentach masowych zawartość w ęgla w produkcie reakcji całkowitego uwodornienia węglowodoru X. Wynik podaj z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W obliczeniach przyjmij wartości mas molowych:

Zadanie 24 Zadanie 24

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 25

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 25. (1 pkt)

Pewna substancja organiczna składająca się z węgla, wodoru i tlenu jest bezbarwną cieczą o dużej lepkości, mieszającą się z wodą w każdym stosunku i nieulegającą dysocjacji. Jest silną trucizną. Reaguje z zawiesiną wodorotlenku miedzi(II), powodując rozpuszczanie się osadu i powstanie roztworu o barwie szafirowej. W cząsteczce tego związku organicznego stosunek liczby atomów węgla, wodoru i tlenu wynosi 1 : 3 : 1.

Napisz wzór półstrukturalny (grupowy) opisanego związku.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 26

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 26. (2 pkt)

W tabeli przedstawiono wybrane właściwości alkanali (pod ciśnieniem 1013 hPa).

Zadanie 26

Korzystając z powyższej tabeli, określ stan skupienia

a) metanalu oraz etanalu w warunkach normalnych.

Metanal: …………………………..

Etanal: …………………………..

b) propanalu oraz butanalu w temperaturze – 90 ºC i pod ciśnieniem 1013 hPa.

Propanal: …………………………..

Butanal: …………………………..

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 27

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 27. (1 pkt)

Pewien związek organiczny w obecności kwasu siarkowego(VI) reaguje z etanolem, dając substancję chemiczną o wzorze sumarycznym C3H6O2. Substancja ta ma charakterystyczny zapach. Drugim produktem reakcji jest woda.

Napisz, stosując wzory półstrukturalne (grupowe) związków organicznych, równanie opisanej przemiany. W równaniu nad strzałką napisz warunki, w jakich zachodzi ta reakcja.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 28

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 28. (1 pkt)

Oceń prawdziwość poniższych zdań i uzupełnij tabelę. Wpisz literę P, jeżeli uznasz zdanie za prawdziwe, lub literę F, jeżeli uznasz je za fałszywe.

Zadanie 28

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 29

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 29

Zadanie 29. (2 pkt)

Napisz, stosując wzory półstrukturalne (grupowe) związków organicznych, równanie reakcji otrzymywania związku A z etynu oraz równanie reakcji otrzymywania związku B ze związku A.

Równanie reakcji otrzymywania związku A:

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

Równanie reakcji otrzymywania związku B:

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line

Zadanie 30

2011 MAJ PODSTAWA

Zadanie 30

Zadanie 30. (1 pkt)

Jeden mol etynu poddano przemianom prowadzącym do powstania chloroetanu.

Korzystając z informacji, wybierz i podkreśl wiersz A–D, w którym poprawnie zapisano wzory i liczby moli nieorganicznych substratów przemian oznaczonych na schemacie numerami 1 i 2.

Zadanie 30

wykup dostęp aby zobaczyć rozwiązanie korepetycje on-line
Nawigacja

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>

Lublin - Analiza i zestawienie
spadk�w prog�w

>
Paginacja
  • 1
  • 2
  • 3
Facebook
DOŁĄCZ DO NASZEJ GRUPY NA FACEBOOKU!
Kursy Korepetycje Kontakt Youtube Regulamin Polityka prywatności
DWMED Wszelkie prawa zastrzeżone.

Regulamin newslettera

treść regulaminu mcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Q